Blekinge packar påsken

Visit Blekinge, tillsammans med aktörer inom besöksnäringen, erbjuder spännande paketresor till gäster som besöker länet under påsken.

- Under rubriken ” det sägs visst att påskharen kommer från Blekinge” kommer boenden att pakteras med exempelvis kulturella upplevelser, goda restaurangbesök och roliga aktiviteter för barnen. Just erbjudanden och paketeringar är ett utav Visit Blekinges huvudsyften. Tillsammans blir vi starka när vi erbjuder våra gäster spännande, innovativa och prisvärda produkter, säger Jens Harrysson VD på Visit Blekinge.

Ida- Maria Rigoll, hotelldirektör på First Hotel JA i Karlskrona är en av aktörerna som är med i påsk-satsningen:

-  Vi ser Visit Blekinge som en naturlig distributionskanal för våra paket, upplägget går snabbt och den tekniska lösningen är smidigt. Paketering skapar både nöjda gäster samt goda sammarbeten mellan oss aktörer. Potentialen i besöksnäringen är mycket stor och jag har stor framtidstro i att Blekinge ska få den uppmärksamhet vi så länge arbetat för och har kompetenser till. Nu är det spännande att se om någon ska få en glimt av påskharen här i Blekinge, vi vet att han redan varit här på Hotellet och gömt påskägg, avslutar Ida- Maria hemlighetsfullt.

Christer Jönsson, delägare Hälleviks Camping o Logi AB fyller i:

- Paket i all ära, men säljkanalerna är den viktigaste länken. Visit Blekinge kommer att ha en väldigt viktig roll i framtidens försäljning av vårt län oavsett gästkategori eller aktör. Blekinge campingföretagare har sedan 15 år ett eget nätverk för samarbete och marknadsförings insatser. I detta arbete blir Visit Blekinge en naturlig spelare och campingen i länet har idag en stor marknadsandel av våra besökare.

Angelica Coleman, Marknadschef, Ronneby Brunn Hotell gillar satsningen;

- Den här typen av kampanjer med riktade aktiviteter utanför länets gränser är efterlängtade av oss på Ronneby Brunn. Hos oss är påsken en stor helg, vi serverar påskbuffé, bjuder upp till dans samt mys på spa. På påsklovet välkomnar vi barnfamiljer, ordnar med tipspromenad och pysslar om de små lite extra med överraskningar och speciella aktiviteter på spa för familjen som t ex familjegympa och minimanikyr. Vi ser VisitBlekinges aktiviteter som ett mycket bra komplement till vår löpande marknadskommunikation, menar Angelica.

Alla paket och erbjudanden finns nu bokningsbara på visitblekinge.se. Under vecka 12 kommer påsken i Blekinge att marknadsföras i angränsande län och främst i städerna Växjö, Kristianstad och Kalmar.

Fredrik Jenfjord

Presskontakt VD/CEO +46702875445

VisitBlekinges Verksamhetsidé

Visit Blekinge AB (svb) ägs av Region Blekinge och Blekinges kommuner. Visit Blekinge har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge. Vi ska marknadsföra Blekinge till utsedda målgrupper för att få fler besökare, talanger till näringslivet och övriga arbetsgivare samt bidra till fler etableringar och investeringar.

Visit Blekinge AB svb

Christopher Schrödersgatan 9