Förenkla ditt båtägande med en båtlyft från Sunstream

Förenkla ditt båtägande med en båtlyft från Sunstream

Är du en av alla båtägare som tvingas ta upp din båt under vinterhalvåret? Genom att investera i en båtlyft så kan du förvara din båt vid din brygga eller båtplats, minska slitaget på båten och samtidigt använda den året om.

Båtlivet är verkligen fantastiskt. Varma dagar på sjön varvas med utflykter till nya spännande platser som alltid genomsyras av gemenskapen man känner med andra båtägare. Samtidigt så går det inte att komma ifrån att båtägande också är slitsamt. Båten ska tas upp, det ska anordnas med vinterförvaring och på våren ska den målas om för att sedan mödosamt sjösättas igen.

Allt detta kostar både tid och pengar men är någonting som båtägare måste göra ändå. Men genom att köpa en båtlyft så kan du både få äta hela kakan och behålla den. Genom en båtlyft från Sunstream så kan du förvara din båt direkt på din båtplats året om.

Båtlyftar för svenskt klimat som kan installeras där du vill

Båtlyftar från sunstream är stryktåliga och flexibla. Alla båtlyftar som finns att beställa hos Sunstream är specialanpassade för att stå emot det stundtals tuffa och kalla klimatet som vi har i Sverige.

På grund av sin flexibla konstruktion så kan dessa installeras i nästa vilka förhållanden som helst. Sunstreams kunniga experter guidar dig gärna genom hela processen och gör sitt allra bästa för att hitta en lösning som passar just din brygga eller båtplats perfekt.

Vid en beställning från Sunstream så åker deras erfarna och professionella personal ut och installerar båtlyften. Du får även information om hur den ska användas på bästa sätt. Detta görs via god dialog genom hela processen och hög noggrannhet för att försäkra sig om att kunden blir nöjd med både sin nya båtlyft såväl som köpupplevelsen.

Spara pengar och minska på slitaget

Genom att använda dig av en båtlyft så kan du förvara din båt direkt vid din båtplats året om, oavsett om det är i en marina eller på din egen privata brygga. Detta betyder att du slipper alla moment som har med vinterförvaring att göra. Istället för att spendera en helg med att plocka upp båten och göra den redo för vinterförvaring är det enda du behöver göra att köra upp båten på båtlyften och sedan hissa upp den ur vattnet med den tillhörande fjärrkontrollen

Men det är inte bara under vinterhalvåret som en båtlyft kan förenkla ditt båtägande. När en båt ligger i vattnet under en längre tid så bildas påväxt av olika vattenlevande organismer, främst havstulpaner. Detta påverkar båtens prestanda mycket negativt, med lägre fart och högre bränsleförbrukning som följd. Genom att förvara din båt ovanför vattnet på en båtlyft så undviker du att påväxten och du har en ren botten år efter år.