Elias Kämpe är ny Senior Produktchef på Vinovativa

Vinovativa välkomnar Elias Kämpe som Senior Produktchef

Vinovativa är glada och stolta att välkomna Elias Kämpe till rollen som Senior Produktchef. Med en imponerande bakgrund och mångårig branscherfarenhet, är Elias redo att ta Vinovativas Systembolagsaffär till nästa nivå.

- Vi är mycket glada över att kunna rekrytera en så erfaren person och Elias passion för vin och affärsutveckling kommer vara väldigt värdefull för oss. Vi är övertygade om att han kommer att trivas hos oss och inte minst bidra till att våra producentpartners kan se fram emot nya möjligheter och resultat, säger Mikael Monteil, Vinovativas VD och medgrundare.

Elias Kämpe har arbetat inom vinbranschen i över 20 år. Han kommer senast från Åkesson Vin/Kiviks Musteri där han främst arbetade med vinaffären som Produktchef och dessförinnan på Oenoforos/Carovin.

– Jag tycker det ska bli speciellt intressant att få utveckla det interna arbetet och företagets processer samt inte minst väldigt spännande att lära känna alla fantastiska producenter och partners. Det finns en enorm potential i Vinovativas vinportfölj så mitt fokus ligger i närtid på att få träffa så många producenter och prova så mycket vin som möjligt, säger Elias Kämpe.

Med den här spännande nyrekryteringen finns det med andra ord all anledning att hålla koll på Vinovativas sortiment och lanseringar framöver.

-----------------

Elias Kämpe