Secateurs Red Rooiwyn - nytt lanseringsdatum i slutet av november eller början av december

På grund av leveransproblem är lanseringen av Secateurs Red Rooiwyn flyttad till slutet av november eller början av december. Hela överskottet från försäljningen skänks till organisationen A reaching Hand som hjälper fattiga familjer och barn i Kapstaden till en bättre framtid. Blenden är framtagen av Vinovativa tillsammans med välkände vinmakaren Adi Badenhorst och vinskribenten Håkan Larsson.

Secateurs Red Rooiwyn är en spännande framtagen blend bestående av Shiraz, Grenache och Cinsault av den sydafrikanske kultvinmakaren Adi Badenhorst och vinskribenten Håkan Larsson producerat exklusivt för Vinovativa och A Reaching Hand. Doften är pepprig, kryddig och med toner av mogen röd frukt. Smaken är mjuk men avslutar torrt och uppfriskande med tydlig struktur från tanninerna.

-Nu har vi i många år tagit fram ett välgörenhetsvin med Adi och det känns otroligt kul att kunna hjälpa A Reaching Hands olika verksamheter säger Jonas Arnström, Sälj- och Marknadschef på Vinovativa.

Karin Hoole grundade A Reaching Hand 2006 och verksamheten stödjer och driver ett flertal lokala projekt i Kapstaden och dess kåkstäder. I år går pengarna till A Reaching Hand Educare Center som är en förskola för barn till ensamstående mammor beläget i Kapstadens kåkstad Khayelitscha. Mammorna som lämnar sina barn på daghemmet har en mycket svår ekonomisk situation och insatserna från Educare Center är många gånger avgörande för barnens framtid. Idag tar dagiset hand om över 100 barn varje dag och ser till att de får omvårdnad, mat och pedagogisk förberedelse inför skolstarten.

Secateurs Red Rooiwyn är en perfekt gåva under jultider för att ge dina vänner en smakupplevelse och samtidigt göra en god sak. Här kan du ladda ner A Reaching Hands gåvobrev samt informationsblad om verksamheten: www.areachinghand.com

Secateurs Red Rooiwyn (75016) kommer säljas för 714 kronor kartongen om sex flaskor och vinsten går oavkortat till A Reaching Hand.

Observera att lanseringen skjuts upp på grund av leveransproblem till slutet av november eller början av december.

Du kan alltid vända dig till vår presskontakt för varuprover, frågor och kompletterande information.

Britt-Marie Soler
Mail: britt-marie.soler@vinovativa.se

Jonas Arnström
Mail: jonas.arnstrom@vinovativa.se