Vin möter mat - M de Minuty Rosé och Olivmix

Kvällen inleddes med mingel vid baren där det serverades olivmix från Fontana och M de Minuty Rosé (nr 2590) från Ward Wines AB

• Media, kommunikation

Hemsida: www.vinmotermat.se

Web-tv: www.vinmotermat.se

Karoline Nordefors

Presskontakt Projektledare/Eventkoordinator Kontakt för sponsorer och deltagare 070-6760031

Vin möter mat - Norsk Kungskrabba

30 deltagare som florerar i sociala medier, tidningar, böcker, tv och bloggar samlades på restaurang Syster o Bror i Stockholm den 7 april 2013. Syftet var att bygga nätverk och inspirera varandra. Deltagarna delades upp i fem lag och med hemlig råvarukorg skulle de på två timmar laga en förrätt till alla deltagare. Lag 1 fick rå Norsk Kungskrabba som huvudråvara.

Vin möter mat event och nätverk mellan foodies och winelovers

För första gången samlade Karoline Nordefors och Fredrik Schelin entusiaster från vin- och matbranschen till en kväll fylld med skratt, mat och dryck. Målet är att främja nätverket mellan foodies och winelovers samt inspirera och entusiasmera varandra. Det här var startskottet och en succé så vi satsar på ett nytt event till hösten.

Vin möter mat - Krämig soppa på vit sparris

30 deltagare som florerar i sociala medier, tidningar, böcker, tv och bloggar samlades på restaurang Syster o Bror i Stockholm den 7 april 2013. Syftet var att bygga nätverk och inspirera varandra. Deltagarna delades upp i fem lag och med hemlig råvarukorg skulle de på två timmar laga en förrätt till alla deltagare. Lag 2 fick välja fritt bland mängder med grönsaker som huvudråvara till sin soppa.

Vin möter mat - Norsk Hälleflundra

30 deltagare som florerar i sociala medier, tidningar, böcker, tv och bloggar samlades på restaurang Syster o Bror i Stockholm den 7 april 2013. Syftet var att bygga nätverk och inspirera varandra. Deltagarna delades upp i fem lag och med hemlig råvarukorg skulle de på två timmar laga en varmrätt till alla deltagare. Lag 2 fick Norsk Hälleflundra i sin råvarukorg.

Vin möter mat - Långbakad sida av Svensk Rapsgris

30 deltagare som florerar i sociala medier, tidningar, böcker, tv och bloggar samlades på restaurang Syster o Bror i Stockholm den 7 april 2013. Syftet var att bygga nätverk och inspirera varandra. Deltagarna delades upp i fem lag och med hemlig råvarukorg skulle de på två timmar laga en varmrätt till alla deltagare. Lag 4 fick Svensk Rapsgris som huvudråvara.

Vin möter mat - Grand dessert

30 deltagare som florerar i sociala medier, tidningar, böcker, tv och bloggar samlades på restaurang Syster o Bror i Stockholm den 7 april 2013. Syftet var att bygga nätverk och inspirera varandra. Deltagarna delades upp i fem lag och med hemlig råvarukorg skulle de på två timmar laga en maträtt till alla deltagare. Lag 5 fick uppdrag att skapa en dessert.

Vin möter mat - Goodiebag

30 deltagare som florerar i sociala medier, tidningar, böcker, tv och bloggar samlades på restaurang Syster o Bror i Stockholm den 7 april 2013. Syftet var att bygga nätverk och inspirera varandra. Deltagarna delades upp i fem lag och med hemlig råvarukorg skulle de på två timmar laga en maträtt till alla deltagare. Alla gick hem med en välfylld goodiebag efter eventet!

Vin möter mat - nytt event

30 personer från mat- och vinbranschen som florerar i sociala medier, tidningar, böcker, tv och bloggar samlades på restaurang Syster o Bror i Stockholm den 7 april 2013. Syftet var att bygga nätverk och inspirera varandra.