Gå direkt till innehåll
Totalt 22 affärsenheter inom Eitech, INAC Process, Fiber och Elkraft samt även en affärsenhet inom Emil Lundgren ansluter sig till Actemium

VINCI Energies globala industrivarumärke Actemium växer kraftigt i Sverige

VINCI Energies globala varumärke Actemium, riktat mot industrin, stärker sin verksamhet i Sverige. Detta när totalt 22 affärsenheter inom Eitech, INAC Process, Fiber och Elkraft samt även en affärsenhet inom Emil Lundgren ansluter sig till Actemium från och med den 1 november 2024.

I och med denna utökning av enheter kommer Actemiums verksamhet i Sverige att bestå av cirka 1 050 medarbetare fördelat på 31 affärsenheter utspridda från Helsingborg i söder till Kiruna i norr. Actemium ingår i ett globalt nätverk med över 24 400 medarbetare och 400 affärsenheter i 40 länder.

- Vi ser ett stort mervärde för både våra befintliga, potentiella kunder samt medarbetare i att samla oss i varumärket Actemium. Huvudmålsättningen är att enheterna, med sin tyngdpunkt inom industrisegmentet, tillsammans bättre kan dra nytta av den tekniska expertisen och synliggöra den gemensamma styrkan och erfarenheten som finns gemensamt både i Sverige och internationellt, förklarar Jonas Kihlberg, Managing Director, VINCI Energies Sweden West

Strategier, affärsmodeller och tjänsteerbjudandet förändras inte – alla affärsenheter fortsätter att erbjuda sina tjänster utifrån sin lokala marknad och sina förutsättningar.

- Fokus den närmaste tiden för varje affärsenhet blir nu att sätta sina egna lokala mål och strategier som en del av Actemium-nätverket i framtiden. Med en ambition om att vara fullt redo i november och därmed kunna stötta våra kunder och samarbetspartners ännu bättre i deras projekt och i kommande investeringar, avslutar Rob van Kaathoven, Managing Director VINCI Energies Sweden East.

Julia Lundmark

Presskontakt Communication manager VINCI Energies Sweden

Välkommen till VINCI Energies Sverige!

VINCI Energies är en global aktör inom infrastruktur, industri, tjänstesektor och ICT. VINCI Energies består av 90 000 anställda fördelade på över 1 900 affärsenheter i 57 länder, som tillsammans arbetar för såväl offentliga som privata uppdragsgivare, genom att distribuera, drifta och optimera energi- och kommunikationsinfrastruktur, industriella anläggningar och byggnationer.

VINCI Energies driver verksamhet genom internationella varumärken och via lokala varumärken runt om i världen. I Sverige representeras VINCI Energies nätverk av de globala varumärkena Axians, Actemium och Omexom samt de lokala varumärkena Eitech, Emil Lundgren, INAC Process, Elektro Kroon samt Fiber och Elkraft. Med starka regionala rötter samt anpassningsförmåga och fokus på innovationskultur har VINCI Energies medarbetare en nyckelroll i att främja utveckling av ny teknik och bidra till två stora förändringar: den digitala transformationen och energiomställningen.

VINCI Energies är i sin tur en del av VINCI-gruppen, en global aktör verksam inom koncessions- och konstruktionssektorn med närvaro i över 120 länder.

VINCI Energies Sverige