Nu öppnar Endorfins nya träningsanläggning i Vimpeln

Måndag 23 december öppnar Endorfin i Alingsås en av Sveriges kanske fräckaste och modernaste anläggningar för träning och hälsovård. Platsen är Vimpeln i Alingsås. En av initiativtagarna är alingsåsaren Christer Berg som har lång erfarenhet av att driva gym och träningsanläggningar. I dag är han också med och driver Endorfin i Lerum.

Varför etablerar ni er i Vimpeln?
– Jag har varit i branschen i 35 år och i alla tider har träningsanläggningar legat på bakgårdar och industriområden. Men att som i Vimpeln vara där folk är igång hela tiden kommer säkert att bli framtidens melodi. Sedan har vi ju fått möjligheten att bygga helt nytt och kunnat planera för våra kunder på bästa möjliga sätt. Och dessutom finns det hundratals parkeringsplatser i nära anslutning, säger Christer Berg.

Vad är unikt med Endorfin i Vimpeln?
– Det som framförallt kommer att märkas är interiören där vi lagt ner mycket tid och energi på färg och form tillsammans med arkitekterna. Men något som folk också lägger märke till och värdesätter är personalen och deras bemötande och gemenskapen mellan oss. Och att göra detta i en så stor anläggning som denna med den bredden av utbud är unikt.

Hur har lanseringen fungerat?
– Vi har marknadsfört oss i Alingsås under hela hösten och de senaste månaderna har vi tecknat drygt 1.400 abonnemang, vilket är oerhört glädjande. Det visar att behovet av träning är stort hos alingsåsarna och att vi gör rätt i vår satsning på en modern anläggning som blir lite utöver det vanliga. Och våra differentierade priser är ju ytterligare ett plus.

För mer information:

Christer Berg

Fakta Endorfin Alingsås

Yta: 3.200 kvm i två plan där all träning sker på ett och samma plan.

Salar: Fem topputrustade salar för gruppträning och ett stort gym med maskiner för hela kroppen samt fria vikter.

Träningsformer: Bodypump, Bodystep, Bodycombat, Bodyjam, Bodybalance, Bodyvive, Grit Series, RPM, CX, Sh'bam, Zumba, Dance, HEAT, Cykel, Walk, Poweryoga, Globalyoga, Roller, Endorfingympa, Functional Moves, Box, seniorträning, Born To Move och Milon.

Övrigt: Löpband, crosstrainers, cyklar, rodd- och taktmaskiner är utrustade med displayer där man kan följa sin träning via ett personligt konto eller genom att kika på TV. Bastu av tre olika typer samt solarium, relaxavdelning och café/restaurang.

• gymanläggningar
  • endorfin
  • christer berg

Vimpeln är ett nytt handelshus, beläget bredvid Ica Maxi i Alingsås, som öppnar våren 2014. Handelshuset blir drygt 20 000 kvm stort och byggs i Alingsås gamla bomullsväveri från 1906. Vimpeln kommer även att upprätta omkring 120 privatbostäder på byggnadens södra sida. Ulf och Claes Melin är entreprenörerna bakom handelshuset Vimpeln, där deras ICA Maxi-butik också är belägen. Deras familj har drivit handel i Alingsås i tre generationer. Och efter snart 30 år med butikshandel på orten och de senaste 10 åren med ICA Maxi utvidgar bröderna nu verksamheten med handelshuset Vimpeln.

Relaterat innehåll

Nya bostäder i Alingsås: Vinnande arkitektbyrå presenteras på Vimpeln 6 november kl 11.00

Efter en parallell upphandling med arkitektbyråer från hela världen har nu Vimpeln valt ut den byrån som vinner uppdraget att skapa drygt 100 bostäder med utsikt över sjön Gerdsken. – Arkitektbyråerna som medverkat har alla kommit med väldigt bra idéer, men vi har en vinnare vars förslag är strået vassare än övrigas, säger Ulf Melin, en av två initiativtagare till Vimpeln.

Ediths Kök – nya restaurangen i Vimpeln

När handelshuset Vimpeln öppnar 27 mars kommer även Ediths Kök att stå klart. Restaurangen och kaféet kommer att ha ett brett utbud och alla rätter kommer att tillagas på plats i det egna köket.

Lycklig Kicki hittar nytt hem

Ytterligare en hyresgäst är nu klar för Handelshuset Vimpeln – Happy Homes/Färgtrend. Något som gör butiksägaren Kicki Refstange lycklig. – Det känns helt fantastiskt, vilken chans! Ett stort steg för mig.

Dags för invigning av Handelshuset Vimpeln

Torsdag 27 mars klocka 10.00 invigs så äntligen Alingsås nya handelshus – Vimpeln. Det efter tre års hårt arbete med att förvandla den tidigare industribyggnaden till ett modernt handelshus fyllt med en rad starka butiksvarumärken.

Hööks Hästsport etablerar sig i Vimpeln

Nu är det klart att Hööks Hästsport AB, Nordens största aktör inom hästsport, slår ner sina bopålar i handelshuset Vimpeln. Etableringen i Alingsås innebär att Hööks nu öppnar upp sin 45:e butik i Norden – och där det finns allt för ryttare, häst och hund.

Smarteyes lockas av enkelheten i Vimpeln Alingsås

När Smarteyes öppnar sin butik i Vimpeln Alingsås den 27 mars blir det optikerkedjans 44:e butik sedan starten 2007. Raskt marscherat kan tyckas, men så har de också en unik affärsidé som är lika enkel som smart.

No 19 växer och flyttar in i Vimpeln

Lagom till öppningen av handelshuset Vimpeln utökar No 19 sin verksamhet med ytterligare en salong för hårvård, massage och hudvård. Det innebär att man nu finns på tre platser i Alingsås – Kungsgatan 19, Bolltorpsvägen 2 och i Vimpeln.

Silverboden tror på fler och nya kunder i Vimpeln

Silverboden är ett genuint Alingsåsföretag där man nu tar steget från sina egna lite mindre lokal på Fiskaregatan till etablissemanget i Vimpeln. – Vi hoppas och tror att vi kan attrahera en ny målgrupp som kanske inte riktigt hittat till oss tidigare eller känt till vårt breda utbud, säger Camilla Wensborg.

Chilli sätter krydda på Vimpeln

I dagarna blev det klart att inredningskedjan Chilli sätter ner sina bopålar i handelshuset Vimpeln. På en yta om drygt 600 kvm kommer man att erbjuda sina kunder spännande och udda varor från hela världen. Man sätter med andra ord lite extra krydda på anrättningen…

Alla goda grannar på plats i Vimpeln!

Tisdag 11 mars träffades alla blivande ”goda grannar” i Handelshuset Vimpeln i Alingsås för ett avstämningsmöte inför den kommande öppningen som äger rum torsdag 27 mars klockan 10.00. Totalt pratar vi om 18 butiker/verksamheter under ett och samma tak.

BR-Leksaker etablerar sig i Alingsås

Torsdag 27 mars öppnar handelshuset Vimpeln i Alingsås. En av de senaste butikerna som är klara är BR-Leksaker. Alexandra Svärd blir butikschef i Alingsås och har nu bråda dagar att få butiken i ordning och personalen förberedd.

Phone House intar Vimpeln i Alingsås

– och erbjuder ett samlat utbud av mobiltelefoner och mobilabonnemang Nu är det klart att Phone House blir en av Vimpelns nya aktörer. För övrigt företagets 101:a butik i Sverige. Bakom satsningen står Michael Thorup såsom franchisetagare – nu både i Falkenberg och i Alingsås.