Erik Linde, Head of Vimla.

Vimla etta i årets SKI - har Sveriges mest nöjda mobilkunder

Idag avslöjade Svenskt Kvalitetsindex resultatet av årets telekom-mätning. För första gången kniper Vimla förstaplatsen med Sveriges mest nöjda mobilkunder.

– Jag är vansinnigt stolt över mitt team som anstränger sig outtröttligt för att våra användare ska vara långt mer än bara nöjda. Inte nog med att vi vunnit Årets Operatör fem år i rad i Telekomnyheternas tävling. Nu har vi också kvitto på att vi har Sveriges nöjdaste mobilkunder. Vi har slitit vareviga dag med att ge våra kunder bästa möjliga kundupplevelse och det känns mäktigt att äntligen få en bekräftelse på att vårt hårda arbete har lönat sig. Utmärkelsen innebär inte att vi nu kommer luta oss tillbaka och rulla tummarna, det är inte the Vimla way. Det här kommer bara pusha oss till att bli ännu bättre på det vi redan gör för att fortsätta vara Sveriges mest omtyckta mobiloperatör, säger Erik Linde, Head of Vimla.

Vimla, som är en helt digital operatör, har sedan starten 2014 jobbat aktivt med att göra saker bättre för svenska mobilanvändare. Genom att fokusera på att sätta användarna i centrum och skapa en bra upplevelse och support, istället för att vara krängiga säljare, ha bindningstider och ändlösa villkorstexter har Vimla snabbt blivit en av de mest omtycka mobiloperatörerna i Sverige.

– I grund och botten är vi inte mycket mer än ett verktyg för att människor ska kunna koppla upp sig till nätet och alla dess underverk. Vi alla har höga krav på verktyget som öppnar upp den digitala världen. Med all rätt! Vi behöver alltid vara på tårna och utmana oss själva för att leverera en tjänst som inte bara är enkel och transparent, utan också relevant. När vi lyckas med det tror jag att Vimla blir det självklara valet, fortsätter Erik Linde.

Resultat från Svenskt Kvalitetsindex 2022

Vimla 77,6
Hallon 75,2
Halebop, 74,7
Comviq 73,3
Övriga 72,5
Branschsnitt 67,8
Tre 66,8
Tele2 65,7
Telenor 64,9

Läs mer här

Kategorier

Hej, det är vi. Vimla. Mobiloperatören som föddes online. Mobiloperatören som inte tycker att vi ska behöva dra fåniga gränser för vad som ska få kallas verklighet och på riktigt. IRL och www, vi älskar er all the same. Med Vimla får du därför fri tillgång till nätets alla underliga underverk, och kan bada i fria mess och samtal. Dessutom skänker vi en del av vinsten till välgörenhet. Hörde vi bye bye offline?

Vimla är en del av Telenor Sverige AB.