Erik Sjöberg, tillträdande chef för Vimla

Erik Sjöberg ny chef för Vimla

Erik Sjöberg tar den 1 november över ansvaret för Vimla och hans uppdrag blir att utveckla mobiloperatören vidare med kundvärde, kundnöjdhet och tillväxt som främsta fokusområden. Erik kommer närmast från Vimlas moderbolag Telenor där han bland annat varit strategichef.

- Erik är en stark strateg med en bra insikt i marknaden. Han är bra med människor och jag är väldigt glad över att ha Erik på plats för att leda vårt starka Vimla-team, säger June Solbekk, ansvarig för Telenors konsumentaffär.

Sedan februari 2021 har Erik haft rollen som strategichef på Telenor Sverige och han har tidigare även haft andra roller inom bolaget. Han har lång branscherfarenhet och har också arbetat som vd för Net4Mobility, Telenors och Tele2:s gemensamma nätbolag, samt haft ledarroller på Ericsson, främst inom försäljning.

- Att leda Vimla är antagligen branschens roligaste jobb och det ska bli superkul att komma i gång. Jag har följt Vimla under lång tid från olika håll och är imponerad av vad teamet har uppnått. De senaste årens utmärkelser och den nyligen genomförda mätningen av Svenskt Kvalitetsindex, som visar att Vimla har Sveriges nöjdaste mobilkunder, är tydliga bevis på en riktig bra tjänst och en mycket uppskattad kundresa. Nu ser jag fram emot att tillsammans med teamet ta detta till nästa nivå och leverera ännu mer värde till existerande och nya kunder, säger Erik Sjöberg, ansvarig för Vimla.

Erik Linde, som fram till nu framgångsrikt ansvarat för Vimla och Ownit, går nu över till Telenor i en ny roll med ansvar för Telenors hela konsumentaffär inom TV och bredband, där både Telenor och SKI-vinnande Ownit ingår from 1 november.

Kategorier

Hej, det är vi. Vimla. Mobiloperatören som föddes online. Mobiloperatören som inte tycker att vi ska behöva dra fåniga gränser för vad som ska få kallas verklighet och på riktigt. IRL och www, vi älskar er all the same. Med Vimla får du därför fri tillgång till nätets alla underliga underverk, och kan bada i fria mess och samtal. Dessutom skänker vi en del av vinsten till välgörenhet. Hörde vi bye bye offline?

Vimla är en del av Telenor Sverige AB.