Viking Line kryssar till Tallinn i vår

I vår inleder Viking Line kryssningar med M/S Viking Cinderella till Tallinn. Vid två tillfällen kommer kr ys sningsfart yget att anlöpa den estniska huvudstaden. Sedan 2004 har Viking Line anordnat sommarkryssningar med M/S Viking Cinderella till Riga. Kryssningarna har blivit rejäl succé och i somras reste cirka 32 000 passagerare med M/S Viking Cinderella till Lettland. Nu testar Viking Line att ta sig an konkurrensen på rutten Stockholm-Tallinn. Bakgrunden är ett ökat intresse för Tallinn som resmål, inte minst bland rese- och bussarrangörer. – Vi vill självklart se till att de kunder och passagerare som vill besöka Tallinn med Viking Line ska få en möjlighet att göra detta. Konkurrensen på rutten Stockholm-Tallinn har under de senaste åren varit i det närmaste obefintlig och det är dags för passagerarna att få en riktig kryssningsupplevelse med god mat och dryck, bra service och Östersjöns bästa underhållning, säger Jan Kårström, vd för Viking Line Skandinavien. Vårens Tallinnkryssningar äger rum den 16 april och 21 maj. En kryssning är även planerad till julmarknaden i Tallinn i december. De populära sommarkryssningarna till Riga fortsätter även i år. Det blir sammanlagt tio resor under juni, juli och augusti med start den 21 juni. Priset för Tallinnkryssningarna blir från 962 kronor per person i dubbelhytt. Kryssningen omfattar två kvällar ombord och en dag i Tallinn. I kryssningen ingår måltidspaket med två middagar och en frukost, samt en brunch. Guidad rundtur med promenad i gamla staden kan köpas till, liksom de sedvanliga förekommande tjänsterna spabehandling, badritual samt bilparkering ombord. För ytterligare information, vänligen kont akta: Helena Kneck, informationsansvarig, Viking Line Skandinavien, tel. 08-452 41 49, alt 070-452 41 49