Viking Line donerar auktionsintäkter till Östersjöfonden

I januari varje år går världens största flytande whiskymässa av stapeln på M/S Viking Cinderella, då ett tjugotal producenter visar upp hundratals whiskysorter på 1 230 kvadratmeter.  Intäkterna från whiskyauktionen med sällsynta whiskysorter, som ägde rum den 14-15 januari, går till välgörande ändamål. De två senaste åren har intäkterna tillfallit Läkare utan gränser. Detta år går intäkter på över 50 000 kronor till Östersjöfonden, som verkar för ett renare Östersjön.  – Vi är oerhört glada över detta tillskott. Östersjöfonden är en obunden ideell organisation som stödjer miljöforskning och informationsspridning om Östersjön och pengarna kommer väl till pass, säger Edgar Öhberg på Östersjöfonden.

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden och lönsam passagerar- och frakttrafik. Vi strävar efter att leverera oslagbara upplevelser till alla våra gäster genom att erbjuda kryssningar, konferens- och ruttresor i en trivsam miljö till våra destinationer. Vår flotta består av fartygen Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS och Viking Grace.