Prova på brottning med VM medaljören Martin Lidberg och Viggo Foundation

Prova på brottning med VM medaljören Martin Lidberg och Viggo Foundation

PROVA PÅ BROTTNING MED VM MEDALJÖREN MARTIN LIDBERG

Vi är otroligt stolta att Martin Lidberg en av de största inom brottning både internationellt och på hemmaplan
leder en prova på brottning för barn och unga med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Martin Lidberg Han har vunnit både VM och EM, större än så blir det inte och tillsammans med Cem Celepli Atci från svenska Brottningsförbundet.
Parabrottning är en satsning av Svenska brottningsförbundet att öppna upp brottningen för alla oavsett neuropsykiatrisk funktions-hinder eller intellektuell funktionsnedsättning. Träningspasset anpassas utifrån gruppen som närvarar.

Rekommendationen är att samtliga deltagare är minst 7 år gamla.
Om barnet har assistent eller ledsagare får de självklart vara med på mattan!
Dag: Söndag 10 Oktober 2021
Plats: BK Athen, Bondegatan 10, Stockholm
Tid: 15.00 – 16.00 (Kom 15 min tidigare för att byta om)
Kostnad: Kostnadsfritt
Utrustning: Shorts, t-shirt och inneskor med slät sula.

Anmäl er direkt till Cem som också kan svara på alla ev frågor via email:

cem.celepli.atci@brottning.rf.se

Inför passet kolla gärna på Parabrottning på instagram och Facebook för att få en tydligare bild i hur ett träningstillfälle kan se ut.

Vi ses !

Om VIGGOFOUNDATION - Insamlingsstiftelsen Idrott för Barn i behov

En nystartad insamlingsstiftelse grundad av Måns Möller som har ett stort engagemang och erfarenhet vad som krävs för barn i behovs (ADHD, autism, asperger) möjlighet att idrotta. I nuläget finns oftast ingen plats för dessa barn i befintligt svenskt föreningsliv. Barn i behov kräver ofta lite extra resurser och målet är att uppmuntra föreningar/ föräldragrupper att starta egna sektioner för barn i behov.