Viasat Film öppnar upp alla filmkanaler hela helgen

I helgen öppnar Viasat Film upp alla sina filmkanaler. Med start på fredag kommer de flesta hushåll som har digital-TV via de större TV-operatörerna få möjligheten att njuta av massor med storfilmer. Under helgen kommer man att kunna se filmer som TinTin, Bridesmaids, Niceville, Smurfarna och Fright Night.

På lördag kl 20.00 sänds också det specialgjorda programmet Venice Filmfestival. I programmet kommer tittarna få hänga med Viasats filmexperter Hans Wiklund, Ingeborg Heldal och Søren Høy när de träffar de senaste stjärnskotten i filmvärlden på plats i Venedig.

-          Det är väldigt roligt att få visa upp våra kanaler för så många. Som det ser ut idag har Viasat Film ett exceptionellt stort och bra innehåll med de allra största filmerna. Nu tar vi nästa steg i vår filmsatsning och det ska bli spännande att se hur våra filmexperter tar sig an filmstjärnorna på filmfestivalen i Venedig, säger Jonas Karlén VD Viasat Sverige

Man får tillgång till Viasats Filmkanaler om man är digital-TV kund hos Viasat, Bredbandsbolaget, Tele2, Sappa, Comhem, Connect-TV och Serverado. Kanalerna som kommer finnas öppna kostnadsfritt mellan den 7-9 september är Viasat Film, Viasat Family, Viasat Nordic, Viasat Drama, Viasat Classic och Viasat Action. Alla dessa kanaler, utom Viasat Classic, kommer också vara tillgängliga i HD.

Viasat Films reklamfilm för frihelgen.

• film
  • viasat film