Dialogen med kunderna tar sig in på nya plattformar

Som ett led i arbetet med att få Sveriges mest nöjda kunder lanserade Viasat under den senaste veckan ett par nya funktioner på sin Facebooksida. Dels erbjuds Viasats kundchatt på Facebook genom en app på Viasats Facebooksida. Kundchatten finns också kvar på www.viasat.se där den funnits sedan i somras.

Facebook tog häromdagen bort fliken som hette Diskussion på alla företagssidor. Eftersom Viasats kunder och Viasat support haft mycket aktivitet i diskussionsfliken valde Viasat i samband med detta att lägga till en motsvarande flik med namnet Forum. Där fortsätter Viasat Support att använda olika diskussionstrådar och kategorier för att hjälpa kunderna rätt.

Viasat arbetar kontinuerligt med att utöka och förbättra de kontaktvägar man har med sina kunder, som en del av det varumärkesarbete man startade 2008.

• kundtjänst i sociala medier
  • kundnöjdhet

Harder, Better, Faster, Stronger - Kundnöjdhet kommer inte gratis

Enligt Svenskt Kvalitetsindex, SKI, ligger digital-TV bolagens kundnöjdhet lågt jämfört med andra branscher. Viasat har bestämt sig för att förändra detta och bli en bättre TV-leverantör med nöjdare kunder. 2008 startade Viasat arbetet med syftet att bli bäst på att erbjuda bra underhållning med minimalt med krångel. Idag startar Viasats nya reklamkampanj – Harder, Better, Faster, Stronger.