Prisvärd nyhet för rengöring av bilsäten och mattor!

Prisvärd nyhet för rengöring av bilsäten och mattor!

Med nya mattvätten från PELA Tools kan du enkelt rengöra säten i bilen eller mattor i hemmet själv.

Mattvätt, eller textilvårdsmaskin som det också så fint kallas, sprutar ut vattenblandat tvättmedel som löser upp smuts i textilier och sen våtsuger upp den. Smuts som annars inte går bort med vanlig torrdammsugning.

På Verktygsbodens Youtube-kanal finns ett filmklipp där VD Lars Edwarsson visar nyheten och demonstrerar funktioner som on/off och spolning av tvättmedel via fjärrkontroll i handtaget, vilket är mycket smidigt. I klippet får man också se hur smutsigt vatten sugs upp genom ett genomskinligt munstycke, vilket är ganska så tillfredsställande att se. Maskinen har också integrerad sladdvinda, separat löstagbar tank för rent vatten och tvättmedel, flottör som stänger av maskinen när smutsvattennivån är max och kan även användas som vanlig grovdammsugare.

Maskinen levereras med generös mängd tillbehör som HEPAfilter, våtsugsfilter, två mattmunstycken i olika bredd, fogmunstycke, golvmunstycke och aluminiumrör i två delar för att spara på ryggen.

Klicka här för att komma till produkten på verktygsboden.se

Regioner

Verktygsboden AB är en modern järnhandel med prisvärda produkter. Företaget arbetar för att ge kompetent service som tillför mervärde och sparar tid för dig som kund. Verktygsboden grundades 1985 och har idag 40 anställda och en omsättning på cirka 200 miljoner kronor. Butik i Borås och ehandel. Verkstad och showroom finns i Borgstena.

Sofia Edwardsson

Presskontakt Marknad