12-volts polermaskin från PELA Tools - maskinen du inte visste du behövde...

12-volts polermaskin från PELA Tools - maskinen du inte visste du behövde...

Det är snart dags att polera detaljerna på ögonstenen inför sommarens utflykter! När man polerat färdigt de stora ytorna med sin vanliga nätanslutna maskin kvarstår detaljarbetet kring backspeglar, nummerplåtar eller kofångare - det är då denna lilla batteridrivna polermaskin från PELA Tools kommer till nytta!

Batteridriven polermaskin från PELA Tools som gör polering av trånga ytor roligare. Det medföljer 2st 2 Ah-batteri som enligt test räcker i 6 minuter om man kör ganska hårt utan paus. Vilket Lars i Verktygsbodens produktvideo poängterar inte är maskinens syfte, då den är ämnad för touch ups och detaljpolering - så man får anse 6 minuter som väl godkänt. Byte av batteri sker mycket enkelt och laddare medföljer så man alltid kan ha ena batteriet på laddning. Maskinen är även försedd med batteriindikator vid pekfingret som visar aktuell nivå. Maskinen har steglös varvtalsreglering i två lägen, ett för polering och ett för slipning om så önskas. Levereras i praktisk förvaringsväska med 2 st 2 Ah-batterier, laddare, sidohandtag, polerhätta, polersvamp, slippapper och insexnyckel.

Läs mer om PELA Tools 12-volts polermaskin (artikelnr 520121) här.

Regioner

Verktygsboden AB är en modern järnhandel med prisvärda produkter. Företaget arbetar för att ge kompetent service som tillför mervärde och sparar tid för dig som kund. Verktygsboden grundades 1985 och har idag 40 anställda och en omsättning på cirka 200 miljoner kronor. Butik i Borås och ehandel. Verkstad och showroom finns i Borgstena.

Sofia Edwardsson

Presskontakt Marknad