Smidigare svetsning med automatisk svetshjälm – hos Verktygsboden

Smidigare svetsning med automatisk svetshjälm – hos Verktygsboden

Gör svetsningen än mer smidig med en automatisk motivlackad svetshjälm från Verktygsboden. Svetshjälmen slår automatiskt om från ljust till mörkt när du svetsar och mörkhetsgraden regleras från 9 till 13 DIN.  Hjälmen kan också justeras exakt i känslighet för att passa alla typer av svetsning.

Den automatiska svetshjälmen är solcellsdriven vilket gör att du slipper batteribyten. Hjälmen har ett konvext skyddsglas, utformat för att svetsstänk studsar på höljet och hålls borta från andningsområdet. Svetshjälmen har också en slipfunktion, vilket innebär att hjälmen kan användas när du skär eller slipar med vinkelslipmaskin utan att hjälmen släcker ner.

Verktygsboden – bra verktyg till bra pris

Automatisk svetshjälm i 3 utseenden

Gul/silver, PELA

Motivlackad, eldlågor

Motivlackad, flagga

Tips!

Verktygsboden erbjuder kurser i svetsning för nybörjare. Under kursen får du möjlighet att prova olika typer av svetsutrustning, tekniker och inställningar beroende på material. Deltagare av Verktygsbodens kurser får 10% rabatt vid köp ur Verktygsbodens webbsortiment.
Läs mer om Verktygsbodens svetskurs