Securitas Direct publicerar årsredovisningen för 2007

Securitas Direct årsredovisning för verksamhetsåret 2007 finns nu tillgänglig på bolagets webbplats www.securitas-direct.com. Den tryckta årsredovisningen skickas till de aktieägare som tidigare har anmält sitt intresse. Årsredovisningen kan beställas via e-post, ir@securitas-direct.com, per telefon 040 25 45 00, per fax 040 97 51 22, eller per post, Securitas Direct, IR-avdelningen, Box 4519, 203 20 Malmö. Som tidigare meddelats, håller Securitas Direct årsstämma den 23 maj, kl 15:00 på S:t Gertrud Konferens, Östergatan 7B i Malmö. Registrering till stämman påbörjas kl. 14:00. Sista anmälningsdag är den 19 maj klockan 16:00. Stämman hålles på svenska. Ytterligare information finns på bolagets webbplats. För ytterligare information kontakta: Michael Peterson, Investor och media relations, mobil: 0733 22 18 14 Securitas Direct är ett ledande serviceföretag som erbjuder hem och mindre företag högkvalitativa säkerhetstjänster. Grunden för företagets framgång är en kombination av starkt tillväxtfokus, skalbara koncept och ett väl utvecklat lokalt entreprenörskap. Koncernen är verksam på tre geografiska marknader, vilka utgörs av nio europeiska länder. 2007 redovisade Securitas Direct en försäljning på 3 816 MSEK och ett rörelseresultat på 275 MSEK samt en nettotillväxt i kundportföljen på drygt 15 procent. Antal kunder uppgick till närmare 950 000 vid årsskiftet. B-aktien är sedan 29 september 2006 noterad på Stockholmsbörsen. SECURITAS DIRECT AB (publ) Box 4519 203 20 Malmö Besöksadress: Kalendegatan 26 Org. nr: 556222-9012 Tel: +46 40 25 45 00 Fax: + 46 40 97 51 22 E-post: ir@securitas-direct.com Webb: www.securitas-direct.com