Dalkia medverkar i FN:s konferens - IPLA Global Forum 2013

Under tre dagar (9 - 11 september) kommer nästan 200 deltagare från hela världen till Borås och Textile Fashion Center i Simonsland för att medverka i bland annat seminarier, studiebesök och matchmaking. IPLA Global Forum 2013 erbjuder svenska företag en unik möjlighet att möta städer och länder som söker partners för att bygga hållbara avfalls- och energilösningar.

Vi är mycket glada att få medverka och visa upp våra innovativa lösningar som vår koncern erbjuder inom energi, vatten och avfallshantering/återvinning. Vår koncern har skapat globala och integrerade lösningar i över 150 år. Koncernens kvalitetsforskning, kompetens och gruppsynergieffekter, affärsmodell och engagemang för hållbar utveckling, har gjort vår koncern till en viktig aktör inom miljöområdet.

Kommer du att vara på plats? Besök oss då i monter 12.

Från Dalkia kommer Carl Norelid och Anders Ericson, regionchefer, tillsammans med Gary Crawford, Vice President Sustainable Development, Veolia Environmental Services. I montern kommer vi även att berätta om vårt långsiktiga och strategiska samarbete med Borås Energi och Miljö, där vi har skapat en skräddarsydd lösning med stor teknisk kompetens kombinerat med en tydlig, visionär bild av "livscykel-partnerskap" för att stödja dem i deras arbete för att nå visionen om en fossilbränslefri stad.

Konferensen avslutas med Miljögalan den 11 september - en stor show för alla Boråsare i Folkets hus. På scen uppträder bland andra Sarah Dawn Finer, Magnus Carlsson, naturfotografen Mattias Klum och inte minst Magnus Carlssons kör som sjunger för miljön.

Konferensen arrangeras av Waste Recovery International Partnership, en samverkan mellan aktörer som inkluderar Borås Stad, Borås Energi och Miljö, Högskolan i Borås och SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.

IPLA grundades av FN 2011 och har som mål att skapa partnerskap mellan lokala myndigheter, industri, akademi, forskning och internationella organisationer i syfte att uppnå en hållbar avfallshantering.

• samarbeten
  • energieffektivisering