Småländskt sedum klart för leverans

På Urban Greens stora produktionsanläggning i Vislanda är det fortfarande högsäsong och transporter med sedum och ängsmattor lämnar anläggningen i ett högt tempo. Vi märker dock att missuppfattningarna kring sedum fortfarande är många. Därför har vi passat på att intervjua Urban Greens försäljnings- och produktchef, Marcus Edvinsson för att reda ut begreppen.

Hur länge kan sedum egentligen levereras?
- Så länge det är frostfritt nere i Småland så kan vi skörda och därmed också leverera ut till alla byggen som vill ha sedum.

Vilka temperaturer behöver det vara för att kunna lägga sedum på tak?
- Sedum kan läggas i alla temperaturer, även i minusgrader. Så våra och våra kunders byggen kommer att rulla på och sedumbeklädas lång tid framöver.

- När vi inte längre kan skörda så fortsätter vi att hjälpa våra kunder att lägga miljötak där sedum växer upp på sikt. Där ser vi att efterfrågan fortsätter att växa också.

Hur mycket sedum har ni till försäljning just nu?
- Massor! Vi har utökat vår odlingsanläggning i år och har massor av färdigt sedum att leverera och massor som växer så att vi också kan leverera till nya projekt tidigt nästa år.

Och vilket är de största fördelarna med att lägga sedum på tak, skulle du säga?
- Att det fördröjer dagvattnet i större utsträckning än vad LOD kräver, att det sänker temperaturen i och runt fastigheten och att det såklart är otroligt vackert.

Vill du beställa sedum eller få en offert - kontakta oss gärna!

Försäljnings- och produktchef: Marcus Edvinsson
+46 (0)70 421 99 88 / marcus.edvinsson@urbangreen.se