Från inspelningen av det första avsnittet av Hemma hos Vedum.

Välkommen in – nu släpps miniserien ”Hemma hos Vedum”

Vedum presenterar en digital miniserie med fokus på inredning, matlagning och hemmets hjärta – köket. I fem korta avsnitt får tittarna möta kreativa, inspirerande personer, lära sig mer om hur ett personligt kök blir till, och dessutom hur man skapar vackra måltider. Första avsnittet av ”Hemma hos Vedum” släpps den 19 september.

Tillsammans med fotografen och influencern Alice Johansson och matstylisten Louise Ljung presenterar Vedum miniserien ”Hemma hos Vedum”. Miniserien släpps digitalt i fem härliga avsnitt där Vedums experter, tillsammans med gäster delar med sig av roliga tips och inspiration. Till exempel hur man ska tänka för att göra sitt kök personligt och hur man bäst stylar och fotar sin mat. Tittarna får även hälsa på hemma hos Alice och hennes Vedumkök med luckan Liv.

­– Vi älskar att jobba med kreativa personer, och Alice och Louise är verkligen två favoriter. Vi började prata om att vi ville bjuda in till oss här i Vedum och visa upp våra fina miljöer och vår passion för svensktillverkad inredning. Då föddes idén om ”Hemma hos Vedum”. En miniserie där vi både bjuder på kunskap och inspiration, och dessutom öppnar dörrarna till oss, säger Anna Lindblad, chef för marknadsföring och kommunikation på Vedum.

I första avsnittet, som släpps på söndag, visar Vedums designansvarig Jenny Andersson nyheterna för kök 2022 och samtalar med Louise och Alice kring trender i köket.

Bakom ”Hemma hos Vedum” står marknads- och kommunikationsavdelningen på familjeföretaget Vedum, som är Sveriges största familjeägda företag i sin bransch. Verksamheten har funnits i det västsvenska samhället Vedum sedan 1919. Över 100 år senare har man fortfarande valt att behålla tillverkningen på orten. I den 32 000 kvadratmeter stora fabriken tillverkas kök, badrum och förvaring till tusentals svenska hem årligen. Men det är inte bara inredning som lämnar fabriken. Vedum har också valt att satsa på närproducerad kommunikation – och rekryterat spetskompetens till den lilla orten. En utmaning som burit frukt, idag producerar det handplockade teamet det mesta av företagets kommunikation.

”Hemma hos Vedum” finns att se på Vedums digitala kanaler från och med 19 september.