Växjö Linnæus Science Park är en del av Digitala veckan 2022

Växjö Linnæus Science Park är en del av Digitala veckan 2022

14-18 november sätter vi tech och kompetens i fokus

Digitala veckan är en återkommande vecka i digitaliseringens tecken. Huvudtemat för veckan är kompetensförsörjning inom tech och vi sätter fokus på Linnéregionen och de bolag som verkar här. Med målet att inspirera till förändring och framåtrörelse bjuder vi in till olika event där vi lyfter vägval från utbildning till arbete, hur vi kan attrahera tjejer och kvinnor, hur vi kan vi hjälpas åt med kompetensvridning och branschens framtid.

Digitala veckan arrangeras av föreningen Digitri i samverkan med Region Kronoberg, Linnéuniversitetet, Växjö Linnæus Science Park och Kalmar Science Park.

- Digitalisering är ett av Växjö Linnæus Science Parks fokusområden och här är samverkan med Digitri och Digitala veckan 2022 självklar, säger Växjö Linnæus Science Parks VD Fredrik Lindblad. Vi sätter näringslivets affärsmässiga behov i fokus och ser att vi kan bidra med inspiration genom att vara mötesplatsen för kunskapsevent och workshops. Vi kan inom fokusområdet digitalisering utanför Digitala veckan också vara företagens möjliggörare genom samverkan kring labbmiljöer och strategiska nätverk.

Programpunkter där Växjö Linnaeus Science Park är arrangör/medarrangör under Digitala veckan:

måndag 14 november
LIVESÄNDNING Morgonsoffa Växjö och invigning

torsdag 17 november
    WORKSHOP Tillsammans säkrar vi kompetensförsörjningen

fredag 18 november
      LIVESÄNDNING Morgonsoffan Växjö
      WORKSHOP Cybersäkerhet, en fråga om människor
      DIGIBRUNCH Mobbningens digitala tvilling

Hela programmet med föreläsningar, workshops, tech talks och tech meetups finns på Digitala veckans webbplats; www.digitalaveckan.se.