Projektledare Olle Wängborg och naturvårdare Jonas Håkman från Västkuststiftelsen håller workshop i ledmarkering.

Västkuststiftelsen anordnar nätverksträff för låglandsleder tillsammans med Naturvårdsverket och Trollhättans stad.

Den 11-12 maj anordnades årets låglandsledträff i Trollhättan i regi av Naturvårdsverket, Trollhättans stad och Västkuststiftelsen.

Syftet var, liksom tidigare år, att erbjuda en plattform för utvecklare och förvaltare av låglandsleder att utbyta erfarenheter, ta del av ny kunskap och ges stöd i arbetet med att tillhandahålla och utveckla hållbara vandringsleder i låglandsterräng.
Under nätverksträffen låg stort fokus på att behandla frågor och funderingar kring det nationella ramverket för vandringsleder och tre olika workshoppar hölls av Visit Trollhättan med Trollhättans stad, av Västkuststiftelsen och av Centrum för Naturvägledning på Bergagården i Ekoparken Halle- och Hunneberg.