Representanter från Mölndals stad, naturvårdsgruppen i Mölndals stad, och tekniska förvaltningen klipper bandet.

Nyinvigning för Bohusledens etapp 1

Bohusledens etapp 1, sträckan mellan Bunketorp och Tulebosjöns badplats, har fått en ny sträckning mer västerut. Den passerar nu naturen i Isaksmosse, fågeltornet vid Sagsjön och Natur och kultur i Livered för att sedan ansluta till Tulebosjöns badplats. Leden blir nu även mer stadsnära vilket gör att du som besökare har tillgång till mer service under din vandring - perfekt för dig som även vandrar mot eller från Hallandsleden.

Den nya sträckan har arbetats fram av Mölndals kommun i samarbete med Västkuststiftelsen och invigdes idag vid Tulebosjöns badplats där bland andra Västkuststiftelsens ordförande Stig-Olov Tingbratt var på plats och berättade om Västkuststiftelsens roll som samordnare för Bohusleden.

På invigningen, som arrangerades av Mölndals stad fanns även naturvårdslagen som arbetat med omdragningen, Tekniska förvaltningen och Johan Jillmyr fd. enhetschef för naturvård som var med och skapade förutsättningar för den nya sträckan.

All information om Bohusleden finns på www.bohusleden.se.