Vindskyddet "Lyan" i Strömmarnas naturreservat.

Hurra och välkommen!

Nu är vindskyddet ”Lyan” färdigt. Det är ritat av Julia KindvalI, en av 2020 års pristagare av Västkuststiftelsens pris för utmärkt friluftsdesign. Så himla vackert, på en vacker plats och just nu så doftar vindskyddet helt magiskt av lärk.

Det finns även en iordninggjord eldstad och för tillfället lite ved. Ta med egen ved för säkerhets skull om du vill elda. Sittbänkarna kommer att bytas ut under året. ”Lyan” hittar du i Strömmarnas naturreservat, Munkedals kommun. längs Bohusleden etapp 15. Bron är i dåligt skick, så leden har dragits om. Följ som vanligt orange markering. Men var vaksam på skyltarna som visar omdragningen där leden viker av från ordinarie dragning.

Västkuststiftelsens pris för utmärkt friluftsdesign
Vi är så glada över samarbetet med Chalmers tekniska högskola. Varje höst börjar nya arkitektstudenter med att rita och bygga små modeller av vindskydd som de tävlar med. Sedan 2019 väljer vi ut två pristagare.

De vinnande bidragen byggs i någon av naturreservaten som sitfelsen förvaltar, eller längs med någon av vandringslederna som vi är samordnare för.