Från vänster: Cornelia Özer - Global Living, Maria Fors - Västerås Citysamverkan, Lotta Frantz, Lennart Klaar och Magdalena Götheden - Vänliga Västerås.

Veckans vänlige västeråsare

Under 10 veckor, med start vecka 41, delar Västerås Citysamverkan ut ett city presentkort på 500 kr till en privatperson som gjort något extra vänligt för sina medmänniskor. Vi kallar det Veckans vänlige västeråsare. Dessutom bjuder Global Living vinnaren på en god lunch.

Veckans vänlige västeråsare utses av ledningsgruppen för Vänliga Västerås och publiceras på Vänliga Västerås Facebook samt på Västerås Citys sociala medier.

Vem tycker du förtjänar en hyllning för sin goda gärning?
Har du en granne, vän eller kollega som gjort något extra vänligt för någon annan? I Vänliga Västerås Facebookgrupp kan du nominera den person som förtjänar att bli Veckans vänlige västeråsare. Posta ett inlägg i gruppen och där du berättar vem du vill nominera med namn och motivering.

Redan nästa vecka kommer första personen att få ta emot presentkort och utmärkelsen. Vi vet att det är många västeråsare som gör gott för andra. Låt oss lyfta dem tillsammans för ett vänligare Västerås.

Västerås Citysamverkan ägs av två föreningar. Näringsidkare respektive fastighetsägare i city har bildat var sin förening, Västerås Cityförening samt Föreningen Fastighetsägarna i Västerås City. Gemensamt har dessa föreningar bildat Västerås Citysamverkan AB, där föreningarnas aktiva verksamhet sker.

Vår vision: För Sveriges bästa city!
Västerås City ska vara ett attraktivt och hållbart city. En självklar plats för att trivas, träffas och njuta av livet. Ett city som västeråsarna älskar och är stolta över. Ett city vi ständigt skapar, tillsammans. Där alla är välkomna.