Ny butiksetablering i city

Ny butiksetablering i city

I februari 2025 öppnar Lindgrens Blu di Blu på Vasagatan 22, intill Kvarteret Igor. Denna multibrandbutik är ett nytt tillskott till butiksutbudet i Västerås City och erbjuder damkläder från varumärken som Soya Concept, Cecil, VILA, Street One, Freequent och flera andra på en butiksyta om 260 kvm. Konceptet är välkänt och har funnits i Örebro City sedan 1956.

– Nu kommer vi äntligen till Västerås! Vi har länge tittat på Västerås och fört samtal med flera fastighetsägare och Västerås Citysamverkan. Vi ser att vårt koncept passar in och kommer att tillföra något till det redan fina utbudet i Västerås city Vi har hittat det bästa läget med en fantastisk fastighetsägare och ser fram emot att snart komma till Västerås, säger ägaren Henric Petersson.

– Vi på VS-hus är glada att kunna bidra till ytterligare en fin konfektionsbutik till Västerås City. En viktig pusselbit i vårt ombyggnadsarbete med vår fastighet på Vasagatan, säger Susanne Varnäs Jansson, Fastighetsägare, VS-Hus.

– Vi är jätteglada att våra fastighetsägare i Västerås City jobbar vidare för att hitta citys bästa utbud och stärka oss som plats! Varmt välkommen till City Lindgrens, Blu di Blu, hälsar Maria Martinsson, vd, Västerås Citysamverkan:

Kontaktpersoner:
Henric Petersson, Lindgrens Blu di Blu, 070-566 36 21 henric.petersson.hp@gmail.com
Susanne Varnäs Jansson, VS-Hus 070-288 89 10, susanne@vs-hus.se
Maria Martinsson, vd Västerås Citysamverkan, 070-532 53 30, maria.martinsson@vasterascity.com

”För Sveriges bästa city! I samspel med hela vår stad ska vi göra vårt vardagsrum till något som alla kan älska och vara stolta över. Där det är enkelt att bo, arbeta och uppleva. Ett city där det är lätt att trivas, träffas och njuta av livet. Ingenting är omöjligt, när vi gör det tillsammans.”

Västerås Citysamverkan ägs av två föreningar. Näringsidkare respektive fastighetsägare i city har bildat var sin förening, Västerås Cityförening samt Föreningen Fastighetsägarna i Västerås City. Gemensamt har dessa föreningar bildat Västerås Citysamverkan AB, där föreningarnas aktiva verksamhet sker.

Vår vision: För Sveriges bästa city!
Västerås City ska vara ett attraktivt och hållbart city. En självklar plats för att trivas, träffas och njuta av livet. Ett city som västeråsarna älskar och är stolta över. Ett city vi ständigt skapar, tillsammans. Där alla är välkomna.