Premiär för Väsbys Draknäste

Premiär för Väsbys Draknäste

Väsby Promotion och Swedbank arrangerar tillsammans Väsbys Draknäste den 15 april och öppnar upp för entreprenörer och företag att nå ut på marknaden med sina innovativa produkter och tjänster.

Väsbys Draknäste bjuder in bolag till att pitcha sin produkt eller tjänst inför en investerarpanel bestående av affärsänglarna Sven-Erik Pettersson, SEP Invest, Lars Schneider, Intrago samt David Philipsson och Linus Elmgren från Vendelsögruppen och få en chans att erhålla monetärt eller intellektuellt kapital.

Syftet med Väsbys Draknäste är att skapa riktigt goda möjligheter till affärssamarbeten som gynnar alla parter, få fram nya idéer samt belysa Väsbys starka entreprenörsanda.

Väsbys Draknäste är för bolag med sitt säte i Upplands Väsby eller personer som är folkbokförda i Upplands Väsby och som vill vidareutveckla sitt företag med hjälp av en affärsängel.

Valet av finalister basera på bolagets affärsidé, som ska bidra till en positiv förändring i samhället eller utveckla Upplands Väsbys entreprenörskap, visa på tydlig kundnytta samt tillfredsställa ett existerande behov på marknaden och ha en tydlig och skalbar affärsmodell och potential att bygga ett lönsamt företag.

I det första steget anmäler man sitt företag och sin idé till Väsby Promotion. Därefter görs ett urval bland de bolag som sedan erbjuds att pitcha på Väsbys Draknäste den 15 april.

Finalisterna offentliggörs senast den 3 april, 2020.

Läs mer här!

För frågor om Väsbys Draknäste kontakta:

Tove Hallgren Muselli, Företagsrådgivare på Swedbank
Tel: 08-58 59 85 92, tove.hallgren-muselli@swedbank.se