Vasaloppets sponsorchef slutar

Anna Hanspers, Vasaloppets sponsorchef och medlem i ledningsgruppen sedan mars 2006, kommer efter sin föräldraledighet att lämna organisationen för att anta nya utmaningar.

– Jag har valt att tacka nej till att komma tillbaka till Vasaloppet efter min föräldraledighet. Det är ett beslut som känns väldigt spännande och roligt men med blandade känslor. Jag har haft nöjet att få jobba med ett av Sveriges starkaste varumärken, med professionella sponsorer och fantastiska kollegor och funktionärer. Det har varit en period av oerhört intressanta och utvecklande år med Vasaloppet och alla dess samarbetspartners.

Jag är stolt över att ha tillhört Vasaloppets ledning och vad jag har uträttat för Vasaloppet, men känner emellertid att jag är redo att ta mig an nya spännande utmaningar, säger Anna Hanspers i en kommentar till sitt beslut. En viktig ingrediens i Vasaloppets framgångar är att vi jobbat för att integrera sponsorerna i Vasaloppets utveckling och kommunikation. Sponsorarbetet engagerar och kommer nu att drivas vidare inom marknadsorganisationen, vilket är nödvändigt för att möta det sätt Vasaloppet nu samarbetar med sponsorer på.

Anna Hanspers rekryterades till Vasaloppet som sponsorchef för att dels vidareutveckla varumärket, kommunikationen, Vasaloppsmässan och kringarrangemangen, och dels för att bygga upp och utveckla Vasaloppets sponsororganisation. Anna kom tidigare från en roll som affärsutvecklare inom läkemedelsbranschen och var ansvarig för dess satsning med Vasaloppet.

– Anna Hanspers har stor del i Vasaloppets starka affärsutveckling och den starkt växande sommarveckan. Anna har gjort ett förnämligt arbete med att vidareutveckla Vasaloppets varumärke och stärka den viktiga sponsorstrukturen, vilket resulterat i betydande ökade intäkter för arrangemangen. Under denna period har också Vasaloppet tilldelats utmärkelser som Årets Rättighetsinnehavare och Årets Sponsorevenemang. Vi tackar Anna Hanspers och önskar henne all framgång med sina nya utmaningar framöver, kommenterar Sven von Holst, ordförande Vasaloppets Marknads AB.

Kontaktpersoner vid frågor:

Anna Hanspers

Sven von Holst, ordförande Vasaloppets Marknads AB
Mobil: 070- 578 25 35

Vasaloppet är världens största arrangör av motionslopp, året runt. Vasaloppets Vintervecka med sin längdskidåkning och Sommarveckan med mountainbikecykling och löpning lockade 2013 totalt över 88 000 anmälda utövare. Vårt mål är att vara en motor för för motion och hälsa i Sverige samt att inspirera varje person till ett hälsosammare liv. I fäders spår för framtids segrar!