Succé för Vasaloppets YouTube-kanal

Succé!

Det är bästa sammanfattningen när det gäller intresset för Vasaloppets YouTube-kanal.

Jämfört med liknande webbkanaler hade Vasaloppets YouTube-kanal, under lördagen då TjejVasan avgjordes, mest tittare av dem som ville se inslag från TjejVasan och Vasaloppets Vintervecka.

Statistiken visar att Vasaloppets YouTube-kanal hade 3 683 tittare, Dagens Nyheter noterade 3174 tittare, Tv4 2 302 och Sveriges Radio 2 161.

De som gått in på hemsidan www.youtube.com/vasaloppet har kunnat se inslag från Tjejvasan samt intervjuer med andra profiler som gästar Moraregionen under Vasaloppets Vintervecka.

Ett populärt inslag var intervjun med skidlegenden Thomas Wassberg som stod vid starten för KortVasan och vallade skidor år klubbkompisar och forna storstjärnor från Norge som till exempel Oddvar Braa.

Liknande reportage kommer att finnas på www.youtube.com/vasaloppet under hela skidveckan i Mora.

Förra året, när You Tube-projektet startades, var intresset för att titta på inslag från Vasaloppet så stort att "kanalen" var tolfte mest sedda i världen!

Texten är för fri publicering

Frågor kan besvaras av

Per Strid, informationschef för Vasaloppet, tel: 070-664 52 66.