Ramirent satsar på Vasaloppet - och en hemsida om StafettVasan

Ramirent satsar på Vasaloppet - och en hemsida om StafettVasan

- Vasaloppsveckan och StafettVasan står för en värdegrund som vi på Ramirent vill identifiera oss med. Därför känns det roligt att vi nu har inlett ett samarbete med Vasaloppet, säger Agneta Wallin, som är marknadsassistent på Ramirent.

Samtidigt uttrycker Monica Eriksson, Marknadschef på Vasaloppet, en stor glädje över det stora engagemang som Ramirent visar:
- Det är inte många samarbetspartners som på detta aktiva sätt bidrar till att öka intresset för Vasaloppsveckan och i det här fallet StafettVasan.
Monica Eriksson fortsätter:
- Hemsidan har verkligen fångat vårt budskap och själ på ett bra sätt. Därför har det känts bra för oss att kunna hjälpa Ramirent i deras arbete. Samtidigt är Ramirent ett stort och välskött företag med en målgrupp som vi i Vasaloppet aldrig kunnat nå

Hälsoprofil
Inom Ramirent finns en hälsoprofil som präglar det vardagliga arbetet. Exempelvis innehåller alltid personaltidningen en extra hälsodel med information kring kost och motion. Flera medarbetare på företaget motionerar regelbundet och har också åkt något av loppen under Vasaloppsveckan.
- Därför är det naturligt för oss att inleda ett samarbete med Vasaloppet, säger Agneta Wallin och tillägger att det är inte är någon tillfällighet att Ramirent blir huvudpartner i just StafettVasan.

Företaget har redan samarbete med flera lagidrottare och är bland annat sponsor för Hockeyligan samt damlandslaget i fotboll. Ord som laganda och engagemang inför en gemensam uppgift är viktiga inom Ramirent
Agneta Wallin säger samtidigt att Ramirent är ett företag som gärna vill gå ett steg längre i ett sponsorsamarbete än att bara hänga upp skyltar. Därför skapar Ramirent en egen hemsida som ska innehålla tips och råd inför StafettVasan.  På hemsidan kan man också se filmer och läsa reportage samt träffa spännande profiler från den klassiska bygden mellan Berga by och Mora.
- Ambitionen är att där ska våra kunder, medarbetare och andra deltagare kunna läsa mer om StafettVasan. I det här sammanhanget vill jag betona att hemsidan är resultatet av ett mycket bra samarbete med Vasaloppet.

Men Ramirent har fler spännande satsningar på gång inför StafettVasan. Självklart kommer Ramirent att ställa upp med flera egna lag i StafettVasan.  De flesta lagen innehåller egna medarbetare. Men två lag kommer att få en annorlunda uppställning. Ett team kommer nämligen att bestå av profiler från Hockeyligan och i ett annat lag ska profiler från Svenska fotbollsförbundet.

Fakta/Ramirent
Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag inom bygg- och industri samt offentlig sektor. Ramirent har kundcenter finns över hela landet. Idag arbetar närmare 650 personer i företaget.
Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.
Inom varje produktområde erbjuder Ramirent också ett antal tjänster vilket ger stöd hela vägen från behovsanalys och projektering till installation, logistik, utbildning, underhåll och demontering.

Bildtexter
Inspelning av ett inslag till den nya hemsidan om StafettVasan. Det ät Pelle Törnberg som intervjuar Vasaloppets Sportchef Tommy Höglund.

En bild från fjolårets upplaga av StefettVasan. Här är det ett av Ramirentslag som växlar. Foto: Roger Tylén

Så här ser StafettVasans egna hemsida ut. Gå in på www.stafettvasan.se så få du se.