Nu är den här, nya vasaloppet.se

Nu är den här, nya vasaloppet.se

Då är den på plats, nya vasaloppet.se. En modern webbplats som tar Vasaloppet in i en ny tid med nya möjligheter. Förutom en helt ny design så ska den vara mera informativ, inspirerande och lättnavigerad än den gamla.

Designen bygger på Vasaloppets nya grafiska profil. Vågen eller snödrivan, som går igen i flera av komponenterna. Färgsättningen är inte bara tilltalande utan ska vara lättläst med bra kontrast mellan den blå bakgrunden med vit text.

Hemsidan bygger på en plattform som levererats av IBM, en av Vasaloppets huvudsponsorer. Designen och strukturen har skapats av Göteborgsföretaget Daddy, som numera efter uppköp heter Crispin Porter + Bogusky. Ett av branschens mest erkända företag inom webbdesign.

En hemsida blir egentligen aldrig riktigt klar eftersom den ständigt är under utveckling. Bland annat bygger vi just nu om resultatsidorna som inte går att nå. Men de kommer att bli klara under hösten, i god tid före Vasaloppets vintervecka.

Några, som vi tycker höjdare, på sidan:
- Väderdata från yr.no som uppdateras tre gånger per dag.
- Direktingång för att prenumerera på Vasaloppets nyhetsbrev.
- Vasaloppskanalen, en videospelare med filmer om våra arrangemang.
- En flik där Vasaloppets samarbetspartners kommer att erbjuda besökare olika förmånliga erbjudanden.

Som besökare på nya vasaloppet.se tror vi att du kommer att hitta det mesta av den information som behövs för att delta i något av våra arrangemang. Vår förhoppning är att även locka nya deltagare och vara en inspiratör för att motionera och rör på sig.
___________________________________________________________________
Bildtext
Så ser den ut, vasaloppets nya hemsida.
___________________________________________________________________
Text och bild är för fri publicering. Har ni frågor om Vasaloppets nya hemsida går det bra att kontakta: Informationschef Per Strid Tel: 0250-392 10 Mobil: 070-664 52 66.