Laget med Mattias Ekström trivs i StafettVasan

StafettVasan, som avgörs på fredag, har blivit en dundersuccé. På onsdagen var hela 840 lag (4 2000 åkare) anmälda. Samtidigt kommer efteranmälningarna att strömma under resten av veckan.

Ett av många intressanta lag är "Motorlaget" med racerstjärnan Mattias Ekström i spetsen. De övriga lagmedlemmarna är Edvard Sandström, racerförare, Heidi Sandtler, leverantör av motoroveraller, Bengt-Göran Johansson, lagets sponsor och teamchef samt Rasmus Mårten, som är god vän till övriga i laget.

- Det är trivsel och gemenskap är viktigast för oss i StafettVasan sedan får vi se vad det blir för resultat, säger Mattias och berättar om hur trevligt det är att bo ihop, delta i samma lag och sedan ha en gemensam avslutningsmiddag.

Mattias Ekström som är en mycket hyllad racerförare, främst ute i Europa, har tillbringat hela veckan i Mora för att ladda inför söndagens Vasalopp. Han har bland annat åkt KortVasan och HalvVasan. Men det är den speciella atmosfären under Vasaloppets Vintervecka som gjort det största intrycket på honom:

- I samband med en motortävling i Tyskland kan det komma 17 000 fans som är där för att titta på mig. I Mora kommer det 47 000 skidåkare till den här veckan. Men skillnaden mot mina fans i Tyskland är att här deltar alla själva och visar ett enormt engagemang. Det tycker jag är häftigt.

Bildtext

Motorlaget med profilen Mattias Ekström som siktar på att skapa en bra gemenskap inför StafettVasan. Lagmedlemmarna är Heidi Sandtler, Edvard Sandström, Rasmus Mårten, Bengt-Göran Johansson och Mattias Ekström

Text och bild är för fri publicering

Frågor om StafettVasan kan besvaras av

Per Strid, informationschef för Vasaloppet, tel: 070-664 52 66.