Pressinbjudan: Manifestation på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna imorgon 9 maj

Fredag 9 maj är sista strejkdagen för de enheter på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna som hittills tagits ut i strejk. Detta uppmärksammas i en manifestation på sjukhusområdet mellan klockan 11.00 och 13.00. Media är varmt välkomna. Tid: Fredag 9 maj kl 11.00 Plats: Huvudentrén Karolinska Universitetssjukhuset Solna Varmt välkomna! Vårdförbundets medlemmar samlas utanför huvudentrén på Karolinska Universitetssjukhuset Solna kl 11.00 för att sedan sprida oss runt på sjukhusområdet fram till kl13.00. Vi går ut för att möta patienter, anhöriga, kollegor, arbetskamrater, allmänhet och förhoppningsvis även företrädare för vår arbetsgivare. Arbetsgivaren Sveriges kommuner och landsting har ännu inte tagit sitt ansvar för att ge Vårdförbundets medlemmar rättvisa löner till livsviktiga yrken. Legitimerade barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor har alla akademisk examen och värderas högt av befolkningen och bland politiker. Det måste också avspeglas i en bättre lönesättning genom en värdeförändring i en modern välfärdsstat. Kontakt Gunilla George, vice ordförande Vårdförbundets sektion KS Solna, tel: 073-966 88 21 Vårdförbundet är ett partipolitiskt obundet yrkesförbund som arbetar för ständig utveckling av god vård med utgångspunkt i individen. Vår uppgift är att skapa förutsättningar för barnmorskor, biomedicinska analytiker, sjuksköterskor och röntgensjuksköterskor att påverka sin situation, förbättra vården och utveckla yrket. VÅRDFÖRBUNDET, Adolf Fredriks Kyrkogata 11, Box 3260, 103 65 Stockholm, telefon 08-14 77 00, fax 08-411 42 29, www.vardforbundet.se