”Valrörelsen börjar nu”

Pressinbjudan till vänsterpartiets kommundagar i Nässjö 19-20 januari Den 19-20 januari 2008 genomförs vänsterpartiets kommun- och landstingsdagar i Nässjö. Det blir också startskottet för det hårda arbetet med att vinna valet 2010. Partiledare Lars Ohly talar under söndagen på temat ”Valrörelsen börjar nu”. Bland föreläsningar och seminarier läggs mycket fokus på opinionsbildande och alliansbyggande. Vi har också ovanligt många intressanta gäster från andra organisationer inbjudna, t.ex. PRO:s ordförande Lars Wettergren, representanter för bägge lärarfacken, Sveriges kommuner och landsting, och RFSU. Ordföranden för Norges motsvarighet till Kommunal, Fagforbundet, håller på lördagen ett seminariepass på temat ”Modellkommuner”. För ackreditering av journalister kontaktas pressekreterare Emil Lindahl Persson på emil.lindahl.persson@vansterpartiet.se, mobil: 0730-496 300 OBS! Det finns ett extremt begränsat antal hotellrum så om ni vill övernatta måste ni höra av er snarast! Om rummen tar slut försöker vi hjälpa till så gott vi kan med att hitta rum på hotell i näraliggande orter.