STOR ersätter Timbuktu på rödgrön fest

STOR blir den artist som avrundar Valfestivalen - rödgrönt röj i Malmö Folkets Park den 15 augusti. Han vann 2009 P3 Gulds utmärkelse i kategorin Soul/Hip Hop.

- STOR är en av de allra största i nästa generation svenska rappare, berättar Patrik Kronholm, artistansvarig på Valfestivalen. Detta blir hans första spelning i Malmö sedan utmärkelsen och vi är väldigt glada för att ha lyckats få ner honom till vår festival, fortsätter Patrik.

STOR ingår i artistkollektivet Ayla och har spelat med storheter som bröderna Salazar från Latin Kings, Adam Tensta, Promoe och Petter.

STOR spelar kl 20.00 på Stora scenen i Malmö Folkets Park.

STORs hemsida: myspace.com/storayla

STORs agent: Oskar Ekman, oskar@lugo.se, 08-578 679 12

• val 2010
  • valet
  • festival
  • engagemang
  • konsert
  • rödgrön
  • timbuktu
  • rödgröna

• Skåne

”Malmöbor för en rödgrön valseger” började som en grupp på facebook i slutet av 2009. Gruppen syftar till att locka till sig personer som inte nödvändigtvis är medlemmar i något politiskt parti men som är politiskt intresserade och sympatiserar med de rödgröna och vill jobba för att få en ny regering den 19 september.

Valfestivalen den 15 augusti i Malmö Folkets Park är en chans för artister att visa sitt stöd för de rödgröna, och för människor i allmänhet att få ta del av härlig rödgrön underhållning. En energikick inför valspurten.

Fredrik Eklöf

Patrik Kronholm