Mobila Återbruket i Enköpings kommun

Under våren 2011 kommer det Mobila Återbruket till Enköpings kommun till städerna Hummelsta, Grillby, Örsundsbro, Lillkyrka och Fjärdhundra. Turlistan delas ut till alla hushåll den 17 januari. Se turlistan nedan eller öppna den som pdf här:

Turlista, Enköpings kommun, hösten 2011:

Hummelsta

Var: Borgvallen
Datum: 2 aug, 4 okt, 6 dec

Grillby

Var: Idrottsplatsen

Datum: 4 aug, 6 okt, 8 dec

Örsundsbro

Var: Macken vid väg 55

Datum: 9 aug, 11 okt, 13 dec

Lillkyrka

Var: Idrottsplatsen

Datum: 11 aug, 13 okt, 15 dec

Fjärdhundra

Var: Parkeringen vid badet

Datum: 16 aug, 18 okt, 20 dec

Det här kan du lämna till det mobila Återbruket:

• Trä
  • Metallskrot
  • Wellpapp och kartonger
  • Kyl- och frysskåp
  • Trädgårdsavfall
  • Farligt avfall - från hushållen
  • El-avfall
  • Vitvaror
  • Brännbart

Lämna ej:

OBS! Förpackningar och tidningar lämnas till den insamling som finns på din ort. Skrymmande och tungt material, fyllnadsmassor samt tryckimpregnerat trä hänsvisas till Återbruket-Enköping. Brandsläckare och däck lämnas till återförsäljare.

Anders Ericsson

Presskontakt Kommunikationsstrateg Närsorterat – Fastighetsnära insamling av förpackningar 021-393537

Vafabmiljö arbetar med hållbar och miljöriktig resurs- och avfallshantering. Samtliga kommuner i Västmanlands län samt Heby och Enköpings kommun är medlemmar i Vafabmiljö Kommunalförbund. Inom regionen finns cirka 155 000 hushåll och här finns över 20 000 företag som producerar avfall. Det mesta av avfallet blir nya resurser genom återvinning och återanvändning.

Uppdraget är att ta hand om detta avfall på ett miljöriktigt sätt. Målet är i första hand att avfallsmängderna ska minskas. Det återstående avfallet ska betraktas som en resurs och återvinnas så långt det är tekniskt och ekonomiskt möjligt. Vafabmiljö arbetar även med att transportera avfall från industrier och företag.

Vafabmiljö är miljöcertifierade enligt ISO 14001 och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001.