Tystnad skapar bättre konferenser - Vår Gård öppnar meditationsrum

Tystnad skapar bättre konferenser - Vår Gård öppnar meditationsrum

En stunds tystnad under konferensen kan bidra till att vi orkar tar in mer information och få bättre och effektiva möten. Forskning visar att meditation och mindfulness ökar hjärnans aktivitet på ett positivt sätt och ger oss bättre överblick, gör oss klokare och ökar kreativiteten.
- Dessutom lär vi oss lättare nya saker och minnet blir bättre, vilket är väldigt positivt om vi är på en konferens eller möte, säger Katarina Romell, VD på Vår Gård Saltsjöbaden.

Det är omtanken om våra konferensgäster och att vi vill att de ska få ut det bästa av sina möten hos oss, som fick oss att skapa ett tyst rum eller meditationsrum. Tanken är att du som gäst när som helst under dagen ska kunna dra dig tillbaka till ett lugnt och tyst rum.

-Ofta är konferenser och möten intensiva och fulla med nya intryck och massor av människor. Att då få dra sig tillbaka och finna lugnet och tystnaden en stund kan vara otroligt skönt och givande. Zenrummet, som det kallas, ligger i direkt anslutning till Loungebaren är gratis för gästerna och behöver inte bokas i förväg. Du väljer själv hur länge du vill stanna. Rummet är ljust och har en härlig utsikt över Baggensfjärden. Här får du vara i fred en med dina tankar och tanka ny energi. Kan du meditera vet du ju vad du ska göra om inte, finns här enkla instruktioner, fortsätter Katarina.

Eller varför inte boka en halvtimmes introduktion i mindfulness/meditation för hela konferensgruppen och fortsätta när ni kommer hem, avslutar Katarina leende.

För mer information kontakta marknadschef Ewa Helander på Vår Gård Saltsjöbaden på tel 0708-67 84 87 eller ewa.helander@vargard.se