Riktlinjer för hälsoskydd på Vatten Avlopp Kretslopp

Riktlinjer för hälsoskydd på Vatten Avlopp Kretslopp

Vi bad miljöinspektörerna Alexander Lindskog och Ida Eriksson berätta om förbundets arbete med hälsoskydd och små avlopp. Deras presentation blir ett av 25 inspelade föredrag under Vatten Avlopp Kretslopp 2022.

Miljöförbundets riktlinjer för krav och skyddsnivåer hos små avlopp kommer av policyn för små avlopp från maj 2021. Förbundet uppdaterade och slog samman tre tidigare dokument till en policy med tre bilagor.

VA-guiden riktar ett varmt tack till Alexander och Ida för att de delar med sig av sina erfarenheter. Det är alltid värdefullt att ta del av hur olika miljökontor arbetar. Förinspelat föredrag under VAK 2022: Söderåsens miljöförbunds riktlinjer för bedömning av smittskydd utifrån anläggningstyp och plats