En VAK-hälsning från Jonas Christensen, Ekolagen Miljöjuridik

En VAK-hälsning från Jonas Christensen, Ekolagen Miljöjuridik

Jonas Christensen är miljöjurist vid Ekolagen Miljöjuridik. Under VAK kommer han att delta i två expertpaneler om juridik samt hålla en föreläsning om rättsliga förutsättningar för att nyttja allmänna dagvattenanläggningar även för skyfallsvatten.

Den 13-14 mars deltar Jonas som föreläsare på VA-guidens konferens, Vatten Avlopp Kretslopp, på Hotell Södra Berget. Under ett av konferensens delseminarier kommer han berätta om vilka rättsliga förutsättningar som finns för att nyttja allmänna dagvattenanläggningar även för skyfallsvatten. Jonas deltar också i expertpanelen för både Fråga experten LIVE: VA-lagstiftning i förändring och Fråga experten LIVE: små avlopp, där han tillsammans med en rad andra experter svarar på konferensdeltagarnas inskickade frågor.

Ta del av en videohälsning från Jonas under rubriken relaterad media nedan!