Uppsala Bostadsförmedling välkomnar ny hyresvärd

Uppsala Bostadsförmedling välkomnar ny hyresvärd

– Att bygga med massivträ och installera solceller på våra bostäder är ett medvetet val för att främja ett klimatsmart boende. Vi tror starkt på att hållbarhet och hög livskvalitet går hand i hand, och Trädgårdshusen i Åkersberg i Enköping är ett bevis på detta. Radhusen i Alunda byggds också klimatsnart genom att ca 80% är återbrukat byggmaterial. Samarbetet med Uppsala Bostadsförmedling är en sann glädje. Att få tillgång till deras expertis inom hyresrättsmarknaden är något vi ser fram emot, säger Anders Österling, styrelseordförande Inkluderande Fastigheter.

Trädgårdshusen i Åkersberg

Inkluderande Fastigheter bygger 61 nya hyresbostäder om 2–4 rum och kök i Åkersberg, strax öster om Enköpings centrum. Bostäderna erbjuder något utöver det vanliga med en stomme och insida helt i trä, kök i rostfritt stål och framför allt stora uteplatser, något som bidragit till projektets namn.

Förmedlingen av bostäderna i Trädgårdshusen har startat och de första hyresgästerna kan flytta in i september 2024.

Radhusen i Alunda

Hyresvärdens andra projekt erbjuder ett modernt boende på en mindre ort med stor gemenskap. Det handlar om 10 arkitektritade radhus om 4 rum och kök belägna i ett charmigt och uppväxt villaområde i Alunda i Östhammars kommun.

Förmedlingen startar inom kort och inflyttning sker från och med september 2024.

Mer om Inkluderande Fastigheter

Inkluderande Fastigheter AB är en hyresvärd som arbetar mycket med social och ekologisk mångfald och inkludering. Deras mål är att skapa levande och hållbara samhällen där varje bostad är utformad för att hyresgästen ska känna sig trygg, bekväm och välkommen.