Olivia Lobato & Björn Holmgren

TVÅ AV ÅRETS HETASTE NYKOMLINGAR, OLIVIA LOBATO & BJÖRN HOLMGREN, SLÄPPER NYA SINGELN ”HAGLAR - SPOTIFY STUDIO IT’S HITS RECORDING”

Stjärnskotten Olivia Lobato och Björn Holmgren har båda haft ett fantastiskt år hittills. Olivia vars singel ”Syrener” låg topp 5 på Spotifylistan inte bara Sverige utan även i Norge. Låten har idag gått PLATINA i både Sverige och Norge. Björn gjorde succé med singeln ”Ut Med Allt” som gick rätt in på första platsen på svenska Spotifylistan och idag är PLATINA i Sverige.

Nu har artisterna gått in i Spotify-Studion tillsammans och den 2a september släpper de duetten ”Haglar - Spotify Studio It’s Hits Recording”.

“Hagel är en bra metafor för en kort romans. Det slår till plötsligt, är superintensivt, och sedan är det snabbt över. Låten passar perfekt precis i slutet i sommaren när sommarromanserna tar slut”Olivia Lobato & Björn Holmgren

Sedan 2018 har Spotifys studio i Stockholm hjälpt artister spela in nya originallåtar och covers till sina fans. Under dessa år har mer än 90 låtar spelats in av artister, låtskrivare och producenter från en rad olika genrer. Sammanlagt har låtarna från studion genererat över 500 miljoner streams och 2022 bjuder på nya studioreleaser att älska, däribland ny musik från Olivia Lobato och Björn Holmgren.

Om Olivia Lobato:

Olivia Lobato, 18, skriver smärtsamt och drömmigt om livets stora stunder. Med sin fängslande sångröst gjorde hon sig tidigt ett namn på TikTok där hon tolkade välkända svenska poplåtar. Redan första gången hon satte sig i studion för att skriva själv skrevs hennes stora genombrottslåt “Syrener”. En vacker men samtidigt melankolisk sommarlåt som nått topp 5 placeringar på singeltopplistorna i både Sverige och Norge där den även gått PLATINA i respektive land. Olivia har sedan dess besökt Norge ett flertal gånger och spelade bl.a. på en av Norges största festivaler VG-Lista i somras. Låten låg även 2:a på Svensktoppen.

Olivias unika, mörka och aningen souliga röst ger en ny tappning till svensk popmusik. I låtarna berättar hon filmiskt om relaterbara situationer - jobbiga som lyckliga. Detaljerna i texterna lämnar lyssnarna till fantasin om sitt eget tonårsliv.

Olivia spenderade sin barndom i Brasilien och kom som 9-åring tillbaka till Sverige. Att anpassa sig igen till den svenska kulturen var en utmaning som resulterade till en ännu stark karaktär. Det portugisiska språket ligger nära och känns lika hemma som svenskan.

Om Björn Holmgren:

TikTok-fenomenet och artisten Björn Holmgren tog Sverige med storm när han släppte singeln ”Ut Med Allt”. Låten som först blev viral på TikTok gick sedan rätt in på förstaplatsen på Spotifylistan och är idag PLATINA i Sverige. Han inledde sommaren med ett överrasknings-gig i Coca-Cola Tältet på Lollapalooza och har sedan dess varit ute på Sverigeturné hela sommaren.

Björn har länge varit aktiv på TikTok under sitt alias ”BussBerra” och har idag över 160 000 följare på plattformen. Han släppte sin debutsingel ”På Låtsas” i januari 2022 och blev utsedd av Svenska Dagbladets ”Artister att hålla koll på 2022”.

Björn Holmgren är född och uppvuxen i Stureby i södra Stockholm och upptäckte redan som 10-åring att han hade en talang för att spela gitarr och piano. Han har inspirerats av artister så som Bob Dylan, One Direction, Oskar Linnros, Daniel Adams-Ray och Mumford And Sons.