Foto:  Martin Bogren
Foto: Martin Bogren

THE CARDIGANS SLÄPPER SAMLINGSALBUMEN “THE REST OF THE BEST” VOL. 1 & VOL. 2

Idag, den 6 september, släpper det svenska bandet The Cardigans två samlingsalbum - ”The Rest Of The Best” Vol. 1 & Vol. 2 - både digitalt och på CD och vinyl.

”The Rest Of The Best” Vol. 1 & Vol. 2 innehåller några av bandets inspelningar som tidigare släppts som B-sidor, på soundtracks och som bonusspår på internationella utgåvor av deras album under åren 1994 - 2006. Båda volymerna är sammanställda av The Cardigans och remastrade av Ryan Smith på Sterling Sound. Artworket är skapat baserat på foton tagna av fotografen Martin Bogren, som arbetade med bandet sedan starten.

Bandet säger: ”Vi är så glada att släppa dessa samlingar med låtar som av olika anledningar uteslöts från våra studioalbum. Nu kan vår publik lyssna igenom alla B-sidor i kronologisk ordning och det har varit ett rent nöje att få gå tillbaka hela vägen till 1993. Det är nästan som en bortglömd skiva, eller snarare fyra. Vi hoppas att du kommer att njuta av den här 13 års långa resan!”

The Cardigans sound är ofta beskrivet som en eklektisk sammansmältning av pop, rock och alternativa influenser. Tillsammans med catchiga melodier, genomtänkta texter, sångerskan Nina Perssons distinkta röst och deras lekfulla skapande har det resulterat i hits som ”Lovefool”, ”My Favourite Game”, ”Step On Me” och över 15 miljoner sålda album globalt. Utöver att sätta sin prägel på listorna, har deras musik använts för att lyfta kultförklarade TV-serier och filmer som Baz Lurhmanns Romeo & Juliet, Beverly Hills, The Office och The Crown.

LYSSNA PÅ "THE REST OF THE BEST" VOL. 1

LYSSNA PÅ "THE REST OF THE BEST" VOL. 2

“The Rest Of The Best”

Vol. 1 – Tracklist:
1. Pooh Song
2. I Figured Out (Demo '93)
3. After All... Demo '93
4. Plain Parade
5. Laika
6. The Boys Are Back In Town
7. Mr. Crowley
8. Rise & Shine (UK Life Version)