SWEDISH HOUSE MAFIA SLÄPPER SINGELN ”RAY OF SOLAR”

SWEDISH HOUSE MAFIA SLÄPPER SINGELN ”RAY OF SOLAR”

Den svenska supertrion Swedish House Mafia släpper idag den 4 augusti singeln ”Ray of Solar” tillsammans med Tove Burman. Ikväll fredag gör de comeback på den svenska livescenen när de är headline på festivalen Big Slap i Malmö.

Lyssna på ”Ray of Solar” HÄR

– Detta är sommarlåten för oss och även om vi har hört den en miljon gånger känner man fortfarande urkraften i den berättar trion Steve Angello, Sebastian Ingrosso och Axwell.

2022 släppte trion sitt debutalbum ”Paradise Again”. Albumet gästades av The Weeknd, A$AP Rocky och svenska stjärnor som Seinabo Sey, Mapei och Jacob Mühlrad. Samma år stängde de Coachella-festivalen som headline.

Swedish House Mafia slog igenom med ”Don’t You Worry Child”, ”Save The World”, “GreyHound” och “One”. Den förstnämnda har streamats över 2,4 miljarder gånger globalt och 80 miljoner gånger bara i Sverige. Sammanlagt har trion streamats över 5 miljarder gånger globalt. 2012 valde gruppen att splittras och annonserade sin världsturné. Biljetterna sålde ut i rekordfart med tre kvällar på Friends Arena i Stockholm. Swedish House Mafia sålde även ut Madison Square Garden på endast 9 minuter, ett rekord för en elektronisk akt. 2019 återförenades gruppen och släppte debutalbumet "Paradise Again" 2022.

Christian Lilja

Presskontakt PR Manager International 0733-228121