Apotech - Someone New - PRESS - 2023

SVENSKA APOTECH TILLBAKA MED NY KLUBBLÅT – SOMEONE NEW.

Den svenska duon Apotech (Emil Gustafsson och Rasmus Flyckt) blandar inslag av samtida elektronisk musik, analog techno, pulserande house och popinfluerade melodier till ett unikt sound. Första singeln ’Please Michaela Drug Me’, via EMI Sweden, försatte lyssnare i trans med sin oemotståndliga och basdrivande vokal. Nu är Apotech åter aktuella med singeln ’Someone New’ som är inspirerad av fotboll, indie-pop och svettiga dansgolv.

LYSSNA HÄR.

Rasmus i Apotech om ’Someone New’

”Jag var i studion och väntade på Emil. När han kom in började han sjunga den här melodin som låter som något en fotbollssupporter skulle kunna. Vi började leka med olika ljud och hittade så småningom ett sound som var konstigt nog för att bära låten. Vi ville blanda ihop bandkänslan med dansmusik. "Someone New" är i grunden en indiepoplåt som vi gjort till dansmusik. Det är roligt, udda och energiskt. Att blanda vår bakgrund i bandvärlden med dansmusik känns som en frisk fläkt för oss båda."

‘Someone New’ med Apotech släpps via EMI Sweden / Universal Music den 24 februari. Casablanca/Republic är skivbolag för USA och Virgin i Tyskland.