Sofijah - Hon är liv - 2024 (Foto: Joyce Rodriguez)

SOFIJAH HYLLAR SIN DOTTER I NYA SINGELN "HON ÄR LIV"

Efter att ha startat 2024 med ett mixtape och en singel är Sofijah nu tillbaka med nyskrivna låten “Hon är liv”, en hyllning till hennes dotter. Texten och melodierna visar oss en mjukare sida av Sofia, som öppnar upp sitt hjärta totalt för kärleken man känner till sitt barn.

LYSSNA HÄR

"Hon är liv är en kärleksförklaring till min dotter. Eftersom jag vill lära henne att vara modig, godhjärtad och att ha kraft inuti sig så har jag också behövt upptäcka de sidorna inuti mig och vara en förebild i det, vilket har utvecklat mig som person otroligt mycket. Hon är verkligen alla de delarna i mig och har fått mig att känna hur roligt & fint livet kan vara.” - Sofijah

Sofia “Sofijah” Karlsson är född och uppvuxen i Linköping. Hon började skriva och dela med sig av sina låtar som tonåring, som ett sätt för att hantera sin psykiska ohälsa. Texterna blev ofta mörka och råa, och gav lyssnaren en inblick i vad som pågick i Sofias huvud under den tiden. Hennes låtar blev virala efter att hon postat dem på plattformen Playahead, och har samlat ihop miljontals views på YouTube.

“Hon är liv” släpps via EMI Sweden/Universal Music Sweden 28/6 2024.