Foto: Sebastian Tadros

SAMIR & VIKTOR SAMARBETAR MED FRÖKEN SNUSK PÅ NYA SINGELN "SISTA BESTÄLLNINGEN"

Samir & Viktor levererar tillsammans med Fröken Snusk sommarens stora hit – ”Sista beställningen” – som släpps idag, den 28 juni.
Låten är skriven och producerad av Fredrik Kempe, David Kreuger och Niklas Carson Mattsson.

LYSSNA

– Låten handlar om en utekväll med polarna där kvällen egentligen börjar vid sista beställningen. Vi älskar verkligen denna låt för dess perfekta sommarkänsla. Den känns tidlös och vi hoppas att den blir en stor sommarhit som alla kan ta till sig! Vår förhoppning är att alla ska känna glädje, kärlek och gemenskap och vi hoppas att det här blir låten som stänger alla klubbar och barer i sommar, säger Samir & Viktor

– Det känns också väldigt kul att få göra den här låten tillsammans med Fröken Snusk. Dels för den visar hur bra hon sjunger, dels för att hon är en väldigt varm och genuin person att jobba med. Och det hoppas vi att svenska folket verkligen får ta del av ännu mer, säger Samir & Viktor

Efter några års uppehåll gjorde Samir & Viktor i våras comeback i Melodifestivalen 2024 med låten ”Hela Världen Väntar”. Det var fjärde gången de ställde upp i tävlingen där de tidigare har fått Sverige att shuffla, ta en groupie och kanske till och med fått någon att bada naken på Sergels torg. Killarna fick en viral hit, och uttrycket ”Bror du och jag” har redan blivit ikoniskt.

Duon fick sitt stora genombrott när de släppte debutsingeln ”Success”. Sen dess har de levererat hits som ”Saxofuckingfon”, ”Bada nakna”, ”Shuffla” och ”Odödlig” och deras musik har sammanlagt streamats över en kvarts miljard gånger. 2018 gjorde de den inofficiella VM-låten ”Put your hands up för Sverige”. Samma år släppte de också den gemensamma självbiografiska boken ”Samir & Viktor”.

Samir Badran har deltagit i bland annat Let’s Dance och som programledare för Talang. Viktor Frisk blev utnämnd till Årets Influenser 2017. Året därpå var han aktuell i Let’s Dance. Han har även rönt stora framgångar med boken Min Superkraft som handlar om livet med ADHD. Något som han har haft nytta av i sitt entreprenörskap.

Fröken Snusk har på kort tid har hon blivit en röst för kvinnorna inom framför allt EPA-kulturen som de senaste åren exploderat på många håll i landet. Fröken Snusk slog igenom 2022 med låten ”Rid mig som en dalahäst” och har flera stora hits i bagaget, bland dessa ”Raggarbil” och ”Snurrar som ett hjul”. Hon har sedan genombrottet varit en av Nordens mest bokade artister och gjorde i våras debut i Melodifestivalen med låten ”Unga och fria”.

Niklas Torsell

Presskontakt Senior PR Manager Local Pressansvarig för bl.a. ABBA, Agnes, Benjamin Ingrosso, Daniela Rathana, Felicia Takman, Jacqline, Kiana, Marcus & Martinus, Samir & Viktor, Seinabo Sey och Tusse +46708-974326 Instagram