RIVER SLÄPPER DEBUT-EPN ”STILL IN LOVE”

RIVER SLÄPPER DEBUT-EPN ”STILL IN LOVE”

Stockholmsbaserade multitalangen RIVER släpper debut-EPn ”STILL IN LOVE”

”EPn handlar om att läka och återfå självförtroendet efter ett krossat hjärta.

Jag ville göra något upplyftande men ändå transparent och ärligt, lekfullt och sexigt - prata öppet om de känslor och inre dialoger som kan uppstå genom ett toxic förhållande.” - RIVER

EPn innehåller tidigare släppta låtar så som debutsingeln ”MISS ME”, ”WE’LL BE TOGETHER” med amerikanska rapparen Lute från Dreamville Records och titelspåret ”STILL IN LOVE” med Guapdad 4000 från Oakland, Kalifornien.

Jag ville göra en låt som känns som den bubbliga spänningen när man går in i sommaren och har en stormig kärleksaffär. Låten är inspirerad av old school soul, som jag växte upp med, blandat med dagens hiphop. Jag hoppas att låten ska ge någon självförtroende att ringa den gamla älskaren som du fortfarande är kär i. - RIVER

RIVER har sedan debuten hyllats av musikmedier som bl.a. Gaffa, Spindle Alfitude, The Luna Collective m.fl.

Sångerskan kommer ursprungligen från Göteborg men har rest världen över och varit bosatt i bl.a. Mexiko och Australien. I Australien jobbade RIVER på att bli av med sin scenskräck genom att uppträda som gatumusikant på kvällarna.

RIVER vitaliserar en livslång fascination av traditionell Jazz & Blues med attityden av en vintage-pinuppa.

"Jag försöker skapa ett universum där jag kan uttrycka mig fritt konstnärligt, både genom bild och musik. Mycket av min musikaliska inspiration kommer från traditionell jazz och blues, men jag älskar även inslag från hiphop. Stilmässigt inspireras jag av den klassiska Playboy -estetiken, retro sci-fi konst och Bettie Page. Det visuella och musikaliska går samman för att berätta en historia. ”- RIVER