RAMEL - BACARDI - 2023 - Press

RAMEL SLÄPPER ”BACARDI” OCH DRÖMMER SIG BORT TILL GAMLA DAGAR

Sveriges nästa och mest spännande afrobeat-artist RAMEL är aktuell med nya låten ”BACARDI” som blir hans först släpp via EMI Sweden. Han har redan etablerat ett unikt och fräscht sound med låtarna ”MONACO” och ”LOW” som han har gjort tillsammans med producenten och vännen PERALTA.

LYSSNA PÅ "BACARDI" HÄR.

Med sin karismatiska röst och kreativa texter har RAMEL redan byggt en trogen fanbase. Det är svårt att inte dansa och eller sjunga med i hans unika sound i en av världens snabbast växande genre. Utforska musiken och upptäck varför denna artist är en av de mest lovande namnen på afrobeat-scenen i Sverige just nu!

BACARDI handlar om hur jag vill att tiden ska stanna upp och bli så som dom var förut mellan mig och en älskarinna - till bättre dagar när man kunde skåla, skratta och dansa hela natten. Låten är helt enkelt ett desperat rop på att få tilbaka den nostalgiska gnistan som verkar ha försvunnit med tiden, säger RAMEL.

”BACARDI” med RAMEL släpps via EMI Sweden / Universal Music den 9 juni.