Niall Horan Foto: Capitol Records

NIALL HORAN SLÄPPER ALBUMET ”THE SHOW”

Idag fredag den 9 juni släpper den irländska superstjärnan Niall Horan sitt tredje album ”The Show” (Capitol Records/Universal Music). Den 15:e mars 2024 kommer Niall till Sverige och Stockholm för en konsert på Hovet.

Lyssna på ”The Show” HÄR

”The Show” är ett album fyllt av svepande stråkar, gripande pianoverk och luftiga harmonier. Inspirationen kommer från Nialls hemmakvarter i Lauren Canyon, Los Angeles och dess musikscen från 70-talet med Crosby, Stills, Nash & Young, Jackson Browne med flera. På albumet har han samarbetat med bland annat Tobias Jesso Jr (Adele, Sia), Amy Allen (Sam Smith, Halsey), Julian Bunetta (SG Lewis) och Jamie Scott (Jessie Ware).

Niall Horan har sålt över 80 miljoner skivor och turnerat världen över flera gånger som del av den ikoniska gruppen One Direction. 2017 gjorde han sin solodebut med "Flicker" och 2020 kom "Heartbreak Weather" som tog förstaplatsen på både Billboards och Storbritanniens albumlista.